|
|
|
|---|---|
|
Jag har 18" RH Fälgar som är 9,5" breda bak, vilken däckdimension är mest optimal? Nu sitter det 265/35 vilka jag nästan tycker är för breda | |
|
För breda? Nja,skulle vilja säga att du nästan måste ha på 265:or på 9,5 tummare...spontant då. Jag har 235/45 just nu på mina 17tum höga och 9 tum breda(bak) och det är absolut för snålt tilltaget...risk för skada på fälgkanten är högst uppenbar för min del..255 eller 265 hade jag iaf tänkt köpa till sommar´n. Mvh Janne. |
|
|
Det kan skilja en del mellan olika däck också. Vissa märkens 255:or kan vara lika breda som andra märkens 265:or. Givetvis kan 255:or från en viss tillverkare också vala smala som en annan tillverkares 245:or. Hoppas ni förstår vad jag försöker svamla ur mig.... Bara en tanke...... M.V.H Dennis |
|
|
Dennis>>>Helt rätt påpekande...skiljer en del mellan olika märken så man bör ju kontrollera huruvida de olika däcken skiljer sig där.. Jag har tyvärr inget bra svar där just nu,men "maxer" får väl kontrollera i denna sidas "sök inläggsfunktion" för mera substans i sin undran...eller hoppas på att någon i denna tråd svarar... Har du någon bild på hur det ser ut nu med dina 265 och även mera exakt vilket märke på däck du kör nu och vilken fälg(mera precist) med mått,märkning.. osv? Kanske det bästa i slutändan är att rådfråga en kunnig däckhandlare..kanske vore smidigast. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.