AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
860

kap eller vrak?

Länk kan dett vara ett bra köp om man bara vill ha något att glida i på sommaren.. ltie småfix ser jag itne som något problem då jag skulle vilja pyssla lite med den.. det jag dock är ltie rädd för ät att den gått väldigt långt och att motor och drivlina tagit mkt skada.. ser att cab luckan itne är helt stängd ,vad kan det inebära?
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Milen är inga problem om den är skött, priset verkar ju helt OK i allafall.
Har lite problem med cabluckan på min e36:a också, är ett stag som gått av.
Ett rätt vanligt fel är att cabmotorerna kommer i otakt, så man får sköta caben manuellt.

BMW CS #5206
är det dyrt att byta dem???
To
290
Touchdown
328i Cab -98
bmw-jerry; det behöver inte vara något fel på cabluckan. Kan helt enkelt vara så att de inte har kört "öppningsprogrammet" hela vägen, dvs släppt knappen för tidigt. Den måste hållas intryckt tills luckan är helt stängd.

Om motorerna är i osynk så finns det mektips på forumet hur man hanterar det - tar 5 min. Kan också vara så att suffletten inte vikt sig som den ska i lådan, även det är ganska enkelt att åtgärd.

Det finns nog andra saker på bilen jag skulle oroa mig mer för och def kolla upp. Bl a ser skinnet ganska tråkigt ut och behöver fixas till. Sen är det ju motor, drivlina, ev rost.....

/Touchdown Länk
jo motor och drivlina är ju förstås viktigast.. skinnet och utseendet ser jag itne som ett stort problem då jag skulle vilja pyssla lite med den
verkar såld:(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.