|
|
|
|---|---|
|
Hej! jag har ett skumt fel på min 318.. det började gå efter glykol och såg att det läkte framtill på motorn, så jag åkte till en verkstad där dom kom fram till att det läkte från termostat packningen.. idag her jag hft den där för byte. När jag hämtade den så sa dom att det var svårt att få det tätt för att det hade frätt i toppen så det blivit gropar??? hur fasiken kan toppen vara gjord när den inte tål glykol?? tänkte höra om nån annan varit med om nått liknande på forumet? jag blir så trött :-( | |
|
Hmm....byter man inte kylarvätskan med jämna intervall så kan korrosion förekomma tids nog...visserligen tycker jag att det ändå är "väl tidigt" för detta dvs på en -00.. Eller så är fel sorts glykol använd...vilket iofs låter lite långsökt. Mvh Janne. |
|
|
Hej! Jag började fundera om min 325:a tar glykol? För att jag fyllde på en liten skvätt för någn dag sedan visserligen bara ett par deciliter å bilen kanske inte stod rakt men kollade idag när bilen stod plant å den var kall (stått sen igår) då var flottörpinnen på samma ställe som innan jag fyllde på i lördags.. den var just under påfyllningsröret ca 1/2cm under att ligga jäms med kanten. så jag fyllde nu tills pinnen var ca:1cm över röret så får se sen då vars nivån hamnar?! Oljan ser då fin ut å i expansionen verkar de då inte bubbla å den ryker inte så värst mycket lite vitt ryker den å tempen verkar ju ligga stadigt i alla lägen! Så min fundering är kan nivån ligga under de markeringen visar å det ändå är som det ska? menar att om de inte går efter mer än att pinnen stannar 1/2cm under min-nivån å ligger stadigt där sen? |
|
| Nu blev de mycket ;-) | |
|
Då kylsystemet står under tryck, kan kylvätskenivån ibland variera av sig själv, bla om tempen varierar. Häller man i för mycket händer det att systemet justerar detta genom att trycka ut överflödet. Sammanfattningsvis ska man inte stirra för mycket på nivån - den lever sitt eget liv och man blir bara förbryllad. Det är i alla fall min erfarenhet! Så längre det inte bildas en pöl under bilen, så är det nog lugnt ;-) |
|
|
Ja de är nog så att man inte blir klok på den där nivån! Men så länge tempen är normal borde de ju då inte vara något fel... |
|
| Precis! Normal temp och inga pölar = No problems! | |
| Man får hoppas att de är ok! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.