AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.144

köregenskaper - nervös styrning

Teknikens Värld har beskrivit BMW:n som spårkänslig, vinglig och mer eller mindre instabil i högre fart. Det låter ju inte bra. Men i nr 1, dec 2007, sägs att BMW 320i Touring går "hur tryggt som helst utan några lynniga vingeltendenser" och att "BMW måste ha gjort någonting, frågan är bara vad -och de har aldrig erkänt att det skulle vara något fel på 3-serien". Hur förhåller det sig egentligen med senare årsmodeller av 3-serien? Tacksam för info inför ev köp.

No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag tycker detta problem är betydligt överdrivet. Det är skillnad på instabilitet som av oskickliga förare kan kännas oroligt och sådan instabilitet som är ett verkligt problem. Dessutom verkar Run Flat däcken vara boven, för jag har inte upplevt instabilitet sen Run Flat däcken byttes till normala däck. Till saken hör att jag kör med knappt -3° camber fram och utan toe in. Det brukar normalt ge en vingligare färd än standard hjulvinklar, men med konventionella däck går det utmärkt.
Run flat däcken verkar vara boven. Är det vanligt att dessa byts ut för att undvika spårning och instabilitet? Bilen kan väl inte beställas med non run flat?

cr
59
cruzing_21
320 E90 M-sport -06
525 Touring M -04
Har bytt ut mina RFT till vanliga, stor skillnad, är inte säker men tror att alla nya bmw kommer med RFT,

-I know a lot about cars.I can look at a car's headlight and tell yoy exactly which way it's coming-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.