|
|
|
|---|---|
E23 |
Vilken olja skall användas i systemet?, hur många liter går det åt när man byter oljan? Aldrig över 2000 rpm !!! |
|
Nu har jag inte sten koll på det hela, men det är troligtvis samma som du har i servon på bilen. Sitter det ingen lapp bak? Jag skulle gissa på att det inte går åt mer än 2 liter i alla fall.. |
|
E23 |
tyvärr måste lappen ha försvunnit Aldrig över 2000 rpm !!! |
| Du skal bruke LHM Citroen Hydraulic Fluid (grøna oljen). | |
|
Enligt BMW själva skall någon av följande oljor användas: - ARAL Vitamol 1010 - Pentosin CHF4548 Jag skulle föreslå Pentosinoljan, som nog är enklast att få tag på här i Sverige. Samma som används i flera Citroën modeller (hugaligen, kan det vara bra det ;). Ring till CTA Import på 0176-270070 de säljer Pentosin och borde veta mer. Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.