AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
883

Nivåreglering (E23)

E23
Vilken olja skall användas i systemet?, hur många liter
går det åt när man byter oljan?





Aldrig över 2000 rpm !!!
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Nu har jag inte sten koll på det hela, men det är troligtvis samma som du har i servon på bilen.
Sitter det ingen lapp bak?

Jag skulle gissa på att det inte går åt mer än 2 liter i alla fall..
E23
tyvärr måste lappen ha försvunnit





Aldrig över 2000 rpm !!!
75
83
750.no
750il -88
745 -85
Du skal bruke LHM Citroen Hydraulic Fluid (grøna oljen).
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Enligt BMW själva skall någon av följande oljor användas:

- ARAL Vitamol 1010
- Pentosin CHF4548

Jag skulle föreslå Pentosinoljan, som nog är enklast att få tag på här i Sverige. Samma som används i flera Citroën modeller (hugaligen, kan det vara bra det ;). Ring till CTA Import på 0176-270070 de säljer Pentosin och borde veta mer.


Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.