|
|
|
|---|---|
|
..har sökt mig alldeles trasig på nätet nu. Hittat inget om snökedjor som är ett kors/kryss man monterar. Någon som vet vad de kallas eller vart man kan hitta dem? Helst en modell som inte kräver att man monterar ngn centrummutter eller liknannde på hjulet. Har "vanliga" snökedjor till min E36 Touring men de är så in i h-e bökiga att montera! Har försökt lära tjejen hur man gör man när jag knappt får dit dem själv så är det svårt.. Om man har tur så tar det bara 5-10 minuter per sida samt ett krälande som skulle ära en daggmask. Har man redan kört fast så är det ännu värre (om man nu trodde att det inte kunde bli det) eftersom man måste köra på kedjorna! Att spinna in dem är en konst! :-( Vill alltså ha tag på en variant som inte kräver detta krälande i snön/leran. Har kikat på Autosock men jag behöver verkligen något som skottar bra dvs kedjor eller annan mekanik. Körde fast i helgen på uppfarten från stugan (dagsmeja). Satte på kedjorna men ASC-systemet bromsade hjulen så mkt att jag inte tog mig upp. Kopplade ut det och lät kedjorna jobba istället. Det spann å kedjorna grävde men upp kom jag! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.