AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
803

Fel på elhissar!

Har en 320 coupe och har problem med elhissarna på både vänster och höger dörren. Problemet är att man måste sitta å "klicka"på knapparna för att få fönstrena både upp och ned. Man kan alltså inta bara hålla knappen intryckt för då händer inget. Tacksam för lite hjälp.

n0
11
n0rlen
318IS COUPÈ -92
Jag har exakt samma problem på min 318is -92 så om någon vet vad som spökar, hojta gärna till!
Visa användare
338
Dogge
Audi A2 1.2tdi 2001
Chevrolet pickup
k20 4x4-1978
Mercedes 200cdi kombi 2011
citroen familiale 7-sits 1989
troligt fel"

Elhissarna har en klämfunktion,och om rutans mekanism kärvar så blir det detta fenomen.det går för tungt helt enkelt..

finns glidklackar och glidskenor som mår bra av lite fett,sen har jag även sett på många bilar att skruvarna som håller i dörrhandtaget blivit utbytta till för långa,då kommer skruven ivägen för rutan och rutan stannar halvägs för att sedan vålda sig förbi vid nästa knapp tryckning..
n0
11
n0rlen
318IS COUPÈ -92
Eftersom båda elhissarna rök samtidigt så låter det inte som ett troligt fel.

Hörde av en kompis att det kan vara jordfel, synpunkter?
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
en polares 318is -95 (kupé) hade damasken mellan chassi/dörr spruckit och frusit, och orsakat kabelbrått på förarsidan.

som jag minns det så fungerade den först ibland och han tryckte på knappen flera gånger för att få ner upp. en dag fungerade den inte alls. dock BARA på förarsidan.

kan vara värt att kolla upp kanske? elfel kan ju vara på flera olika sätt även fast de sitter på samma ställe.

kolla även under knapparna. någon kontakt kanske håller på att släppa?

BMW ownz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.