|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nockenwelle: du har kanske den hårdast körda E90 i Sverige? :) Men som sagt måste det finnas många andra som bytt, men kanske inte av just den killen/verkstaden du snackade med. Vet inte hur länge belägg håller "normalt", men 3300 mil kan man nog slita ner dem på. Så länge de inte är snedslitna eller annat så är det väl inget att tänka mer på? Hur tycker du att XP10 beläggen funkar till vardags? Räcker bra med dem fram eller funderingar på bak med? |
|
|
Jag har varit nöjd med hur det funkat med XP10:orna fram och original bak när jag kör på bana, men det kanske får bli XP10 även bak, med tanke på de nyligen gjorda erfarenheterna. Som Flåklypa är inne på kanske det finns ytterligare lite bett att hämta med Carbotech även bak. XP10 fungerar bra även till vardags, förutom att de gnisslar en hel del. |
|
|
Pean rekommenderade XP8 till mig. Vill ju helst ha något som funkar jämt och inte bara på bana. Hur jobbigt är det att byta inför banåkat? //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
XP8 är mer lämpade för gatbruk. Jag tycker inte att merarbetet med beläggen är så stort, eftersom jag ändå hissar upp bilen och skiftar hjul. När hjulen är bortplockade tar det inte så många minuter extra att byta belägg. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.