|
|
|
|---|---|
|
Hej, skulle vilja veta om det är någon här som bytt till ett sportluftfilter på sin M3 e46:a? Ger det någon märkbar effekt? Låter bilen bättre? Vad har ni för luftfilter? Vill få ett lika fränt ljud som CSl:en:) AQ | |
|
Hej, Jag har sportsluftfilter på bilen dock satt det där när jag köpte den så har tyvärr inte så mycket att jämnföra med när det gäller ljud, dock så är jag nästan 100 på att du inte får det där fräna ljudet från CSLen då den har ett helt annat insug. ///Echelon |
|
|
det finns ett otal sportfilter tillverkare så som öppna som sluten, se axplock från modbargains Länk |
|
| GruppeM och Simota, mer info Länk | |
|
p-car: Har du något av dessa monterade? Har du mappat om bilen? AQ |
|
|
Eller handla ett riktikgt kolfiberinsug ala Mk-motorsport ifrån mig. Finns på MK-motorsport.com kk-automobile.de Kellener osv.. Då har du lika bra ljud som CSlen... Har lagt upp lite ljudklipp på youtube.com. Men kommer mera så fort snön är borta och vägarna är fina.. |
|
|
@s2000u: cado kör GruppeM, han har tom videoklipp på monstret Simota är definitvt att bra prisalternativ men osäker på vem som levererat konfiltret, Hova/MDS säljer men kan inte säga dimensionen på filtret annat alternativ på liknande filter är Carbonio Länk CSL liknande CF insug fungerar inte med den vanliga DME/LMM och måste flasha om till AlphaN! en vän har monterat sådan och motorn gick sönder, 1 el 2 cylinder slutade fungera efter ett tag, men han har då lagt ett par hundra varv på 'gruene huelle' så det är kanske inte så konstig men som sagt oem M3 S54 motor ha inte samma innanmäte som en CSL motor jag har bara haft erfarenhet av BMC CF filter på min 996 och redan där fick jag problem med LMM som jag fick byta ut på garanti, som tur anklagade dom inte på mitt CF filter som kan vara orsaken att LMM går sönder mitt DME är egentligen bara mappad så att fartbegränsningen är flyttad fram till 500+km/h |
|
|
Hej p-car. Kan du berätta mera om vad som hände med din kompis motor och vem det var? Jag har monterat ett sånt på min Hartge och insuget fungerar ypperligt. Inga problem med LMM eller motor eller felkoder osv. Enda skillnaden mellan CSL motor och M3 org är endast kamaxlar och insuget. Resten, kolvar osv samma |
|
| tror att from '05:a är många delar från CSL som standard men dessförinnan tror jag knappast, men jag kan ha fel | |
|
CSL-motorn har andra avgas-ventiler. Har også andra headers. -- "Trying is the first step towards failure" (H. Simpson) |
|
| p-car: Det du säger är grekiska för mig;) Jag antar att du rekomenderar att mappa om bilen? Vaart Gör man det?? | |
|
det räcker inte att bara att chippa en sugmotor (NA), om det vore så enkel skulle man inte behöva ner så mycket på att tuna CSL motorn, insug, utblås och allt däremellan, alltså behöver hela man kittet för att få 27hk mer själv kör jag bara K&N drop-in filter, inga problem med LMM heller, tvättar och olja in filtret själv ITSFUN (JW) lyfte min fartspärr, motorn har fungerat felfritt efter det SPONSORED BY: SpeedCouture | Mekonomen | BMW CS |
|
|
Länk Vissa filter sänker effekten på din bil, det pratas friskt om detta på m3forum Det finns en lista någonstans över de flesta filter som finns på marknaden som ett företag har testat på dynon med en e46 m3. |
|
|
Det går inte att se bänkpapper, Men hur var det nu, Antagligen så har man gruppe m eller inget alls??? |
|
|
@cado: har du redan påbörjat utförsäljningen nu ;) SPONSORED BY: SpeedCouture | Mekonomen | BMW CS |
|
|
Hehe nej då insuget är kvar då bilen är mappat med den ;) Men avgassystemt är såld ;( Kommer faktiskt att sakna den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.