|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, någon som med absolut säkerhet vet vilket diff hus en M3 GT har från 1995? 188 eller 210? Vilken utväxling? Mvh pär | |
|
Hej! Den har 188 huset som övriga 3.0 och borde ha samma utväxling 3:15. Jag har skaffat mig ett hus till som jag ska 3:73 i och öka spärrverkan till 40%. Efter ett total ras i diffspärren i somras så fick jag den renoverad med 40% och jag måste bara rekomendera att se till att diffbromsen fungerer som den ska. Tycket bilen var lite småtrött tidigare...... men den känslan försvann....! / John |
|
|
Tack för svaret.. Då slipper jag oroa mig, jag har kollat så gott det går genom BMW mm. Har nämligen beställt en grupp A diff till min bil, med äkta BMW motorsport delar, 3.91 utväxling och 75% spärr :) ganska likt din faktiskt! Skulle varit kul att se vad de 0.18 i skillnad gör, om det är positivt eller negativt. Mvh Pär |
|
|
Antagligen både och beroende på vilken bana man hamnar på. Men klart är att orginal 3:15 inte passar nåt vidare på Knutstorp men måste nästan till om man ska köra helvarv på Nurburgring. Kul och se vad du säger om 75% spärr, om det går att åka gata med. Stadskörningen kommer att bli stökig kanske? Min vill riva lite i däcken när man svänger skarpt...... botas iofs. med gasen :o) |
|
|
Ja, ska bli kul att se hur den beter sig. Låter ju kul att använda gasen :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.