AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.183

CD-växlare M5 -200103 reservdelsnummer 65126908950

Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Behöver ha in en växlare i min M5:a uttag finns i bak (kollat) men så fick jag en lista av BMW där det är olika reservdelsnummer på olika årsmodeller. Har hittat några begagnade men dom har suttit i annan årsmodell än min. Är det någon som vet om det har någon betydelse vilken man väljer eller matchar inte spelaren till enheten fram (Har Navigation Professional 16/9) Behöver det förövrigt programeras om i skärmen eller hittar den växlaren själv.

Tack på förhand....

Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej,

Skärmen hittar cdväxlaren själv om du kopplar bort batteriet en kort stund.
Om du har DSP eller individual sound system så behöver du en cdväxlare med digital ljudutgång (det saknas på de senare cdväxlarna).
Säg till om du har problem att hitta rätt cdväxlare för din bil.

/Andy
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Hej Andy!

Tack för ditt svar, måste kolla vilket ljud ja har tror man kan stämma av artikelnumrena mot ETK:n o få reda på det. Hittat en spelare på skroten från en -99 aom ja hoppas skulle passa.?

Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej,

Den passar troligen.
Om du har navigator så skulle jag däremot rekommendera
att köpa en intravee II adapter och köra mp3 istället för cdväxlare.

/Andy
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Hade tanken med, kikade på intravee´s hemsida o video på hur fint det verkar fungera, Verkar vara Ipod som gäller isf o sen får man kanske koppla nån strömförsörjning till den för o slippa ta ur den o ladda varje dag. Ingen som säljer i sverige än? frakt, tulling o moms på en sån så blir det nog en lite dyrare historia tyvärr..

Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
iPoden laddas per automatik när den är ansluten till Intraveen.
Jag importerar och säljer intravee i sverige eftersom jag tröttnade på icelinks dåliga interface (Jag var tidigare en väldigt entusiastisk dension icelink användare, om du söker i forumet så hittar du ett antal inlägg där jag tidigare rekommenderade icelink).

/Andy
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Ok, du kanske kan berätta mer om dom o priser per powerpost eller mail? förstod det som att man behövde ett interface från Alpine med men det kanske va fel. Vore ju fräckt o ha men ska både vara enkelt, funktionabelt o billigt o det kan ju va svårt hehe... :)

Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Intravee-II är enbart ett BMW -> Alpine gränssnitt.
Sen kan man ansluta och styra Alpine AI-net kompatibla enheter.

Däribland:
KCA420 (vilket råkar vara en Alpine iPodadapter).
KCA410 Aux in & multiplexer
KCA400 Multiplexer
TUA*** DAB tuner / HD radio
CD / MP3 / DVD växlare.
Med flera.

Mao så behöver du en KCA420 för att ansluta iPoden.
Denna hittas på ebay för runt 500:- begagnat

KCA420 kopplas in i intraveen med en medföljande sladd.
Intraveen kopplas sedan in i cdväxlarens gamla kontakter.

Om man har DSP så krävs dock en DA omvandlare / DSP adapter.

/Andy
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Hej Beolink igen!

Försökte kontakt Intravee för o få ett pris men inte fått något svar på en vecka. Vet du om dom fortfarande finns o tillverkar produkten?

Tack på förhand

Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej,

Intravee England riktar sig enbart till återförsäljare och hänvisar all köpkontakt antingen till lokala återförsäljare eller www.bimmernav.com
Jag fick den senaste sändningen från intravee för 3 veckor sedan och då fanns de fortfarande. Har dock ej hört något senaste veckan.

/Andy

Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Har du kvar? Pris?

Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
inte?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.