|
|
|
|---|---|
pg_ice |
tja jag har ju hållit på och fipplat med nya chip kopplat ur LMM/öppet luftfilter så styrboxen måste ju att fått spel ;) jag kopplade ur batteriet i går och startade upp bilen nu ikväll. jag märkte en bra skillnad på motorgången! så vad har hänt? är ev felmedelanden borta nu eller? att boxen har läst in nya värden det vet jag men kan det göra sån skillnad? |
Filip_J |
Alla felmedellande ligger kvar och måste nollas. |
pg_ice |
men dom stör väl inte motorgången eller? fan jag trodde jag kunde mer än dig ;) |
pg_ice |
jag ska beställa tid hos bil & elservice i örebro. 450:- för en diagnos och nollställning av ev felmedelanden dom kollar även upp så vanosen funkar som den ska. det kan ju vara värt innan man köper delar i onödan. |
Filip_J |
Jag körde in till BMW och kollade allt, släckte allt, kostade 0:- hehe |
|
Om jag kommer i håg rätt så är de så här. Fel koder försviner alldrig vid borttagande av ström, men där i mot så nollar vell sig själva värdena för motorn som sedan läses in på nytt vid start, alltså med andra ord så läser den in dit chip och får värdene att lira omptimalt till ljust de, därför kanske motorn kändes bättre nu vilket den säkert är, brukar vara lite bugar i orginal system som försviner med ett bra chip. Rätta mig gärna om jag har fel. MVH Fricke :) |
|
pg_ice |
jag kopplade ur batteriet förra veckan då jag lämnade in för svetsning av grenröret..då det var lite läckage. men då kände jag ingen skillnad efteråt. kan det bero på att batteriet bara var urkopplat i 20min? det jag undrar över är om det MÅSTE stå över natten för att kunna nollas helt? eller är det bara rykten? |
| ja du de var en jäkligt bra fråga :) min står ju utan batteri under hela vinterförvaring, så de borde vell räka he he ;) | |
| Min motor var lite lustig i sommras på grund av lambdasonden som läste in fel värden i styrenheten, så när man märkte att den tappat för mycke ork så lyfte jag bara bort jorden från batteriet och väntade 20 sek och kopplade sen tillbaka den. Det fungerade för mig iallafall... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.