AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
7.639

5 år gammal E65 med 100 000 mil säljes billigt.

Sida 3 av 3
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
"Mugge:
Merca har fortfarande en kvalitet som slår det mesta i bilväg.
Även om den inte är som för 10-20 år sen."

Man får väl nästan hoppas att det inte är som för 10 år sedan, för jag upplever det som att problemen var som värst ungefär då.
Oc
122
October1st
BMW 530d Touring-12
Jag känner till en CL500 årsmodell 2002 som varit inne på rostlagning 2 ggr redan... Allt på garantin givetvis, men ändå rätt extremt för en så dyr bil. Fråga mig om han som har den kommer att köpa Mercedes igen.
Mugge en liten anmärkning: Daimler-Chrysler tog inte över Mercedes utan det var Mercedes eller egentligen Daimler-Benz som gick ihop med Chrysler 1998 och bildade Daimler-Chrysler. Dock är Daimler-Chrysler historia numer sen Daimler sålde det olönsamma Chrysler men det är en annan historia.
sk
323
skåne
F07 530d GT -10
Tillbaka till ämnet!

Lars Franzén
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ok, Lars. Är du sugen på en uppgradering i flaggskeppssegmentet? Risken för att råka ut för en mätarfuskad bil torde ju vara minimal här om annonsen stämmer.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Bilen är nu såld, ser fram emot att se den på blocket snart ;)

__
Min bil:
Länk
Me
51
Megrez
525i touring -06
Hur kan sveriges nöjdaste bilägare vara BMW:s 5-serie ägare, om bilen har kvalitéproblem? Med tanke på prisklassen så är betyget utomordentligt gott!

Min förra Mercedes W211 E320 CDI från 05 brottades med stora kvalitéproblem. Efter 18 000 mil och åtskilliga tusenlappar orkade jag inte längre utan sålde eländet. Elfel, larm, avgassensor, larm motorstörning, hål i luftbälgar (5000:-/st) etc. etc. Dörrarna kändes plastiga i jämförelse med mitt nuvarande kassaskåp :-)

Än så länge är jag mest nöjd med min nuvarande bil, men ska inte säga för mycket, peppar peppar...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.