AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
7.640

5 år gammal E65 med 100 000 mil säljes billigt.

Sida 2 av 3
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Undrar vad som har varit gjort på den stackarn i reparationsväg. Vilka delar man bytt ut under dessa mil och så vidare. Rullar den fortfarande på original lådan eller har den varit utbytt, vid vilket miltal i så fall?

Clubsport
Du kan inte jämföra en W211 mot en E65. En modern Mercedes kan tyvärr inte beskyllas för att vara speciellt gedigen. Den tiden är förbi sedan daimler chrysler tog över märket.

__
Bilblogg:
Länk
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Bilen kan ha gått som kurir eller budbil med fasta rutter , jag har sett att vissa fordon som gått som bud för blodplasma/organ/provtagning av vissa typer av livsmedel etc. ibland har gått väldigt långt.

En liten lastbil vi har på mitt jobb gick 30 000 mil på 2,5 år innan vi köpte den som begagnad men fortfarande i ett bra brukskick med full servicebok och en ägare.
Den gick hela vardagarna med livsmedelsprover , helatiden fasta rutter.
Det är ju lite mindre än 20 000 / år men endå mycket för att gå i sverige endast om vardagarna.

Automatlådan måste de rimligtvis ha helrenoverat minst en gång på 100 000 mil , jag vet att lådorna kan hålla ruskigt länge i 7-serien om man bara ligger still på motorvägen/lockup utan att lådan växlar så mycket. men 100 000 vore väll snudd på rekord för en nyare automatlåda....

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
Wadel: skrönan om blodbilen verkar ju ha evigt liv... grundproblemet här är att en E65 inte är den sortens bil man köper för bud/kurirkörning utan då hade det nog inte varit en BMW och om det varit en BMW så hade det nog varit 3 serie diesel

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
E6
123
E60
520d aut-06
Kan det inte vara så att de skrivit miles och inte km.
Det blir ju ca 62000 mil vilket verkar rimligare.
Fast då är ju priset 99.153:- i lägsta laget?

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
gr
350
grizzly
F11 BMW 530dM Xdrive Touring -15
Porsche 996 Carrera 4S -02
Nissan Qashqai -17
E60: Hur långa är dina miles? En mile är drygt 1,6 km, så då skulle bilen ha rullat 160000 mil.
E6
123
E60
520d aut-06
Mitt fel:
1 km / 0.62 miles
1 miles / 1,6 km

Jag söker nog inte jobb på bank ändå, när detta är för komplicerat!
Transocean
Men hallo, det är ju bara å inhandla vagnen och köra 10 000 mil till och sälja den som lågmilare med 8000 mil på mätaren...en pensionerad tysk direktör i 75 årsåldern som den enda ägaren före mig, i absolut nyskick? heh heh
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Gasar-magnus : Både och , det finns ju mer extrema och utarbetade varianter av olika kurirbilar/ambassadbilar , men jag vill påstå att just din inställning där du dels påstår att det är en skröna , samt att det finns ett sk. "grundproblemn" är felaktigt.

Som jag skrev har vi en liknande bil på min arbetsplats , och såvida inte någon "backade" mätarställningen framåt 20 000 mil för att få mindre betalt för bilen så kan det ju inte vara en skröna.

Senast i höstas fick jag själv utskriftsprover/färgprov på papper levererat med en Audi A6 diesel som gick som budbil endast i grafisk bransch, den bilen gick helatiden med utskriftsprover till såna som har lite bråttom för att de skall ha saker klara till en mässa , en dekor , en reklamkampanj eller dylikt.
Audia A6 kan ju ochså anses vara "fel bil" i en lekmanns ögon , men trots allt existerar det en hel del fordon med stora miltal utan att de är lastbilar eller taxi.

Så nog finns det du påstår vara en skröna i många olika tappningar även om de mest extrema varianterna självklart är påhittade historier.

Wadel: jobbar du statligt eller?? ingen företagare sysslar med transporter för att det är så himla kul utan för att tjäna pengar.
Varför skulle då en företagare köpa en bil som är bland det dyraste du kan köra/mil om han vill få en god lönsamhet på sin kurir-verksamhet, däremot kan man tänka sig tex. en A6 diesel som bud bil p.g.a. utrymmen och komfort vid långkörningar

Vad gäller körsträckan som sådan kör jag 6000 mil tjänste + 3000 mil privat om året så det har jag inget problem med att bilar rullar långt ganska snabbt

wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Nej jag jobbar verkligen inte statligt , vad det nu skulle kunna ha med saken att göra.
Wadel: "Bilen kan ha gått som kurir eller budbil med fasta rutter , jag har sett att vissa fordon som gått som bud för blodplasma/organ/provtagning av vissa typer av livsmedel etc. ibland har gått väldigt långt."

Du kan ju inte på fullaste allvar tro att nån köper en E65 för att bruka som kurir/budbil såvida inte du jobbar på ett statligt verk där kan man göra sånt tokeri på nån annas bekostnad knappast i verkligheten där man skall tjäna pengar

Colombias ambassad...

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Trodde det var E32 som gällde på det stället ( eller MB W140) på det stället

Mugge:
Merca har fortfarande en kvalitet som slår det mesta i bilväg.
Även om den inte är som för 10-20 år sen.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Om man skall prata om Mercedes kvalitét idag, bör man först noga definiera vad kvalitét är.
Anders-72:
Säg så här dom fabriksnya E-klass jag kört dom senaste sex åren har inte haft ett fel. Om man då jämför med hur många fel jag har haft på mina fabriksnya BMW:ar så står det rätt klart vilket märke det är som har kvalitetsproblem.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Clubsport:

Du bortser från rostskyddet då? Iofs är inte BMW så mycket bättre... Det är väl just rostskyddet som togs bort för 15-20 år sen?

Mvh
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
rob_t_j72;

OT, men M-B har inte "tagit bort" något rostskydd. De gjorde ett olyckligt (och dumt) försök till rationalisering 1994, där de antingen tog ner tjockleken på skikten med galvanisering, alt. hade färre skick; är lite osäker.

Detta rättades upp 2002, så alla sena -02:or har fullgott skydd.
Dessutom gällde det bristfälliga skyddet endast vissa modeller, såsom A- och E-klass tex. Mao drabbades ej S, CL osv.
(Har själv en W209 -02b, som är helt rostfri, även "under ytan"...)

Vad illasinnade rykten sprider, skiljer sig från verklig erfarenhet.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Clubsport: Du har kört flera fabriksnya E-klassbilar de senaste åren så du har kanske sluppit lackproblemen som nog behöver ett par år på sig. Gamla W123 som utdömts av många som rostburk bara för att de maskinellt hänger med länge hade inte så tidiga rostproblem som W210 t.ex. W211 kanske är en annan femma.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.