|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
E65 745iA uttagen maj 2002 och körd ca 20 000 mil/år, nu till salu för E38 pengar. Någon som känner sig sugen? länk till annons: --> Länk __ Bilblogg: Länk | |
|
Denna dyker väl upp hos Linus bil eller liknande med 25 000 mil på mätaren :D Om det nu inte är så att det är tryckfel i annonsen? Mina bilar: Länk |
|
|
Fast det är klart, inte säljer man en 10 000 milare för 100 000kr.. Mina bilar: Länk |
|
|
Håller med, skulle inte förvåna mig om den hamnar i Sverige av alla Europaländer. Självklart då med 12.000 mil på mätaren hos någon vimpelhandlare. /L |
|
|
200000 km/år= 547km/dag ( förutsatt att man kör 365 dagar /år) eller 769km/ dag (om man kör Må-fr hela året) låter lite väl orimligt eller?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Har inte kollat så mycket på tyska eller övriga europeiska marknaden på sistone, men det där är väl en typisk bil som brukade annonseras "Lämplig för export" o.s.v. Sverige måste vara ett sommarland för bedragare, med sina blåögda myndigheter. Kul att dom går så långt i alla fall. Förr skröt ju svenskarna om när Mercorna gick hur långt som helst. Numera stannar ju varenda mätare före 30´ mil i detta land... |
|
|
Håller med Gasar-Magnus att 54 mil om da´n är något i överkant på rimligheter, inte många taxibilar som kan stoltsera med dylik mätarställning. Med svenska mått mätt är det kanske 7 timmar bilkörning om dagen dvs om den inte legat och pressat på autbahn på halva tiden... Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
F.d.taxi? Som dessutom gått OVANLIGT(nästan overkligt) långt även för en dylik måste jag säga.. Mvh Janne. |
|
|
Taxi var det första som slog mig då ´"rimligheten är sannolik" med fler chaufförer på ett dygn, men ändock föga trovärdigt. Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
Hmm...lite fel "mil information" i annonsen mest troligt.. Visserligen billig....men men. Mvh Janne. |
|
|
Om milen nu stämmer tror jag mer på någon slags kontinuerlig långpendling i ganska raskt autobahn-tempo. men man kan ju fråga sig varför man inte i så fall flyttar istället :) Bilen i sig är väl helt klart kandidat om man skulle behöva långpendla. Vet inte hur det är med tyska taxibilar, men kanske om man nischat sig på lite längre körningar med vissa bilar så. Svenska droskor ligger väl på runt 10-12´mil årligen. |
|
|
Ska vi gissa att den snart dyker upp på Blocket till salu med "bmw" som säljare och "garanterad mätarställning" 12 500 mil? Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger |
|
|
30 mil enkel resa mellan typ lubeck och hannover varje dag är väll inga konstigheter med den bilen tar max 3 tim per morgon/kväll. Lägg på resa till sommarhuset i spanien 3 ggr per år och fjällen 1 gång och du har dina 100 000 mil. Mpower |
|
|
fan viken bra bil!! jag har en E65 730d från 2004 med 20,000 mil köpte på BMW in Köln och den är som ny Jag har haft en E38 från 95 med 67,000 på LKM moduen och 18,000 på mäter, och den gick hur bra som helst! made to last! |
|
|
Att det finns bilar i Tyskland som rullar extrema sträckor är nog helt klart. Om det nu är någon slags kurirbilar eller liknande. Säkert inte nödvändigtvis med samma förare hela tiden. Det värsta jag sett (innan detta) var en 13 månader gammal 318i (!) touring som hade rullat 19400 mil. Det fanns inget som tydde på att det var en ex-taxi heller. |
|
|
En gissning är att det är en bedragarannons av typen "alldeles för lågt pris" som vi sett en hel del av de senaste åren och att miltalet helt enkelt fått en nolla för mycket av misstag. ___ //Ulf |
|
|
Ärligt talat så känns priset för högt faktiskt, även om andra långmilare kanske blivit nedskruvade från 30-40.000 mil till 15.000 mil så är detta mer än dubbelt så långt som alla övriga, iofs verkar den vara väl omhändertagen. Trodde nästan först att det var engelska miles, men på tyska är det 998.000 km... Länk |
|
Transocean |
Att det skulle vara omöjligt att nå sådana miltal på 6 år kan jag avfärda direkt. Har jagat på en del gamla taxibilar på auktioner i Oslo och de flesta MB E 200-220 CDI bilar som varit på auktion hade gått mellan 45 000 och 55 000 mil på 3 (TRE ÅR). Har även sett en del S-klasse importer från Tyskland med låga miltal, samt notering miltal garanteras ej,f.d Taxi . Rullar en del Nya 7-serie taxibilar i Oslo, samt åtminstone en Jagga. Så finns det Limousine-servicefirmor som kör skytteltrafik mellan city och flygplats. Detta i en liten stad som Oslo, vad med lite större städer i Tyskland? |
|
Testa åket; Går den fint/juste i övrigt; -Köp om Du gillar bilen! Personligen så tycker jag att E38:an är den snajsigaste bilen. /S |
|
|
Absolut, hade jag haft några nävar pengar över skulle jag slagit till direkt på Kalles långa. Har förövrigt mailat ang. 745an tidigt imorse men ännu inget svar. Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
| Skulle aldrig våga köpa den, med tanke på hur slitna en Merca E-klass är efter 5 år och 55000-60000 mil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.