AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.788

E39 - Byte Navi MK3 mot cd-spelare?

Sida 3 av 3
Ye
86
Yelow
545-04
Tack så mkt Beolink...ska se efter och beställa ett kablage!!
Första steget är taget! Idag beställde jag ett Bluetooth-kit (inkl uppgraderad mic och ULF-enhet) och en MK4-nav från bimmernav.com. Tog också en liten kabel för back-kamera och audio-in till tvmodulen.

Idag har jag ju en Siemens-telefon, tysk röststyrning och en mycket seg MK3-nav. Borde bli en trevlig uppgradering!
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Spinner vidare på denna tråd då jag inte lyckas söka mig till ngn bättre:
Har idag 16:9 skärmen med bandare och enklaste ljudsystemet utan original steg , radio-modulen är en BM24.Det jag vill göra är att istället montera en eftermarknads dubbeldin enhet(Alpine IVA-W202R) i bilen för att få bästa möjliga ljud ur min Alpine 701 processor men då dyker följande problem/frågor upp:
1: Vad händer med färddatorn? Måste jag offra den?
2: Hur gör jag med antenn osv för radio? för det finns väl inget framdraget?
3: Finns det adapter original till iso för de kablarna som går till original 16:9 skärmen?
4: Kommer de adaptrarna för rattstyrning som finns att funka?
%: Vilka andra fallgropar kommer jag råka ut för?

ri
29
rickard123456
320im Touring -05
Va också inne på att göra som du men är inte så lätt du måste såga sönder å bygga om lite där inne för att den ska gå in. Men om du ska göra det så har jag köpt Dubbeldin ramen som den kan sitta i och monterings detaljerna som behövs. Hör av dig om du vill köpa det av mig mvh Rickard
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Ja det beror väl på hur djup enheten är , de grundare enheterna går tydligen in ändå vad jag läst. Som det verkar nu blir det ingen dubbeldin pga ovanstående problem men vi får se.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Ingen som sett ngn tråd eller ngt om nån som bytt original 16:9 navi emot dubbeldin och kan tipsa litet :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.