|
|
|
|---|---|
| Jag har en 328 e36 cab. Strålkastarna är relativt blästrade men jag är inte så sugen på att köpa nya utan undrar först och främst ifall det går att göra någonting åt det? | |
|
Köp nya. Tyvärr kommer lyktglasen med hela lykt insatsen. De trevliga efter byte är att ljuset blir vitt, mycket bättre och mycket snyggare. De kändes värt kostnaden, i efterhand! Mvh |
|
| Hur mycket kostar sånna ungefär? | |
|
Ca 150 euro x 2 (för 2 år sen) |
|
pg_ice |
6400:- för Bosch original på autoexperten jag har två fräscha lyktglas som är köpta förra året. hör av dig om du är intresserad |
|
Hmm, de tycks inte va hela insatsen som måste bytas. Och därmed är de endast del nr 1+ (2 troligen) i länken som jag bytte. Tror linserna hade gulnat på de gamla (bytte på verkstad och minns inte exakt, men fakturan säger 'lyktglas' och 'packning lyktglas' Länk |
|
| Jag ska åka förbi novation ab imorgon och se hur mycket det kostar för dom att ta hem glasen. Mvh | |
|
Har du provat att polera glasen med lämpligt medel? Vet att någon här har gjort det med ganska så bra resultat...kolla i "sök inläggsfunktionen" för att göra det på "rätt sätt" och med rätt produkt... Mvh Janne. |
|
|
Länk Läs detta... Mvh Janne. |
|
|
Ok...du har en E36:a såg jag...dessa har glaslyktor vilket jag först nu uppmärksammade i en annan tråd...sorry,då blir det som du förstod i den tråden värre att göra någonting vettigt av blästringen på lyktorna "polerledes" s.a.s.. Mvh Janne. |
|
|
Var med kopisen hos BMW-ÅF där skulle de ha 1200:-/glas och man kunde köpa bara glaset. MVH |
|
| Då är det frågan ifall det är värt att köpa nya glas eller ifall man ska köpa oneblock angeleyes men det tar imot lite då jag inte riktigt är överens med dessa utseénde mässsigt! | |
|
Det kan gå att lacka om dom, men det bästa är nog att byta ut dom |
|
| Med klarlack alltså? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.