|
|
|
|---|---|
| Har ingen plats för bromsservo med tillhörande huvudbromscylinder i motorrum längre. Skulle vilja ha kvar orginalets koppling o gaspedal (alltså inte köpa komplett stående pedalställ från tex. sellholm) Någon som vet om det går att klämma in tex stående willwoods bromspedal m cylindrar (den ser ut att ta stor plats på ritning från dalhems sida) emellan orginal gas o koppling. Tar tacksamt emot all hjälp//Andreas | |
|
Bara en huvudbromscylinder borde du väl få plats med!? Servodelen kan du placera vart som helst om du väljer rätt typ! Tex Länk Huvudbromscylindern matar detta servoaggregat via ett vanligt bromsrör! Med 2-kretssystem får du förstås använda 2 st servoaggregat! Per L |
|
| Huvudbromscylinder går nog att klämma dit igen, denna typ av bromsservo från vp-parts behöver bara vaccum? Har du någon aning om hur bromsverkan blir jämfört med orginal | |
|
Ja, denna servoapparat behöver bara en vakuumslang och ett bromsrör från huvudbromscylindern! Jag har bara sett dessa apparater i enkretsutförande så en apparat måste användas till varje krets om man har 2-kretssystem. Servoverkan vet jag inte men om du ser på diametern på vakuumdelen så är den ju ungefär lika stor som på system som har vakuumdelen integrerad med huvudbromscylindern. Servoverkan borde således vara OK! På den tiden som VOLVO hade enkretssystem hade alla bilar med servobromsar denna typ av bromsservo (P1800, Amazon, VOLVO Valp etc). På tex P1800-klubbens hemsida kan du se många bilder på motorrum där man ser att servot sitter ca 0,5 meter framför huvudbromscylindern! På dessa bilder kan du dels se oroginal servoaggregat ("tjockt" vakuumhus) och flera olika varianter av eftermarknadsaggregat! Länk klicka på Bildgalleri Klicka på Engine Pictures Klicka på den årsmodell du vill titta på Upp till -68 eller så hade P1800 dessa separat monterade servoaggregat! Per L |
|
|
Tackar för hjälpen, ska testa denna lösning //Andreas |
|
|
Annars funkar BMWs hydraulservo förträffligt! Satt i E28 528/535 och första 7-serien tex. På min E21 med M50 kör jag utan servo. Ökat utväxlingen på bromspedalen bara. Dock har jag inte kört tillräckligt för att säga att det verkligen fungerar, mer utsortering krävs. Och så får vi se om SBP märker nåt... --- Going sideways. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.