|
|
|
|---|---|
|
Hej alla BMW-ägare! Har ett litet men ändå stort problem. På min Z4 har jag M-stolar med halvskinn, dvs vitt skinn på sidorna och något slags svartvit plastaktigt vävt tyg på sittdynan och ryggstödet. Nu är det så att "någon" råkade sätta sig på passagerarstolen med en skruvmejsel i bakfickan vilket har resulterat i ett hål i klädseln, på just sittdynan. Hålet är inte stort, knappt så att lillfingret kommer in, men tillräckligt för att mönstret på tyget ska förstöras och att det syns ordentligt. Jag har två frågor: 1. Vad ska jag göra för att hindra detta material från att flätas loss, dvs stå att hålet inte blir större? Limma på något sätt eller nåt annat? 2. Är det möjligt att reparera detta hos BMW utan att hela stolen måste bytas ut, eller finns det ngn firma som kan sätta dit läder istället för detta tygmaterial? Tack för alla svar på förhand! | |
|
Tja, jag köpte min 645 cab -05 av en tjockis, han hade slitit upp klädslen lite i bilen, pga korta sträckor och övervikt osv. Så jag googla runt lite och hitta Vinyl Make Up i Åstorp, ringde honom och han fixade det fört 500:-, sätet ser ut som helt nytt nu, han e riktigt grym. Han berätta även att han mest fixar inbrottskador, så som hål i vinyl och sätet. Du kan kolla på hans hemsida hur han gör och vad han fixxar. Googla "vinyl make up" bara. Såg även att det fanns liknande företag runt om i sverige om du nu inte bor i skåne, googla "vinyl skador" så hitatr du säkert. MVH... ...dk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.