AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
626

Ta ut rutor för att tona?

Ka
39
KaBoom
330i -00
tänkte tona bakrerutor på min 325 -93. när dörrsidan var borta och allt annat också, äntligen har ja elhissen framför mig och då ser jag att rutan sitter fast på ett annorlunda sätt än va jag färväntade mig. jämfört me t ex min e39, där är det en vaj som åker vertikalt upp och ner MEN inte på 325an. iaf nån som har gjort det på sina bilar och vet hur det går att ta loss rutor på ett smärtfritt sätt. jag hade ingen lust att experimentera för jag vet hur knasigt det kan bli, tänkte fråga först och kanske får nån bra tips
cr
59
cruzing_21
320 E90 M-sport -06
525 Touring M -04
Varför ska du ta bort rutan för att tona dem??

-I know a lot about cars.I can look at a car's headlight and tell yoy exactly which way it's coming-
Ka
39
KaBoom
330i -00
för då e det finare och lättare tycker jag, har alltid gjort så :-)
cr
59
cruzing_21
320 E90 M-sport -06
525 Touring M -04
Låter lite krångligt just att ta loss allt o sen tillbaka igen, kanske lägga lite slantar hos Ditec eller Mr.Cap..göra det själv med solfilm syssel sätter dig en stund men kvaliten blir svikande..

-I know a lot about cars.I can look at a car's headlight and tell yoy exactly which way it's coming-
Ka
39
KaBoom
330i -00
så svikande blir inte kvaliten, iaf från ut sidan (inga bubblor elle nåt) inte färsta gången jag gör och därför e säker på va d blir. tog ett par timmar att fixa alla rutor på förra e39an och där e dem större ju. dessutom ge bort ca 3 lax för bilen i min pris klass känns lite onödigt när man kan göra på egen hand.
ho
58
holmgren_r
320 i M -06
Individual lemansblåmet.
Sitter inte rutan med en "sax" infästning? Det har det gjort på alla rutor som jag demonterat på 3serie. Isf så är det bara att lossa infästningen, plastdelen längstned på rutan ska dock sitta kvar på rutan. Ta bort ALLA lister runt rutorna för att inte repa filmen när rutan ska tillbaka sen. Det går att ta i och ur rutan utan att lossa alla lister, men det är betydligt lättare om du gör det.

Kommer inte ihåg hur det ser ut på e36, kan sitta en lite låsning som du måste peta bort med en mejsel, kan sitta som fan
Ka
39
KaBoom
330i -00
kan väl försöka göra som du säger. gäller ju att använda lite förnuft också, hoppas att inte sabba nåt som det händer ibland :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.