|
|
|
|---|---|
|
Hej. Som rubriken lyder. Kan jag ha 35 i höjd på fram däcken utan att det skapar några problem. Har för mig att de ska va 40 fram och 35 bak. vad säger ni? ///Bimmarkomanen | |
|
bump ///Bimmarkomanen |
|
|
hallåååååå? någon måste f*n veta nåt!? ///Bimmarkomanen |
|
|
Bilen blir lite stötigare. Det är lagligt. Är det trångt till skärmkanten? Ska det se snyggare ut? Bara gissningar. ///M POWER - När du älskar att köra! mvh B-O |
|
|
Det kan du absolut ha. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Hej! Det kommer säkert att funka och enligt tidigare inlägg så ska det ju vara inom marginalerna för vad som är tillåtet att ändra rullomkretsen. Tänk bara på att det kan se lite konstigt ut med ett mindre däck framförallt om bilen inte är sänkt. På E-30:n jag hade tidigare bytte jag från 205/50 till 205/45 och det syntes klar skillnad, trots M-chassi... Anders |
|
| tack för alla svar! | |
|
225/35 18 vs 225/40 18 Diameter 61,47 / 63,72 Höjd 7,88 / 9,0 Rullomkrets 193,1 / 200,2 Det skiljer mer än man kan tro. Hastighetsmätaren kommer att gå exempelvis 3,7% snabbare än vad den ska. Saxat från: Länk //Lövet |
|
|
Hej! På min 330 m-paket dvs m sänkt o 18" orginal fälgar. Fram är det 225/35-18. Själv tycket jag att det ser konstigt .... däcket är så litet så det syns verkligen i hjulhuset. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.