AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.899

En X3 med färg-kods problem

di
93
dieselking
X3 3.0d -04
X1 sdrive18d -10
Hej,

Har en beg X3 3.0d model 9/2004 sedan 2 veckor.

Kopte en fargpenna pa BMW: mysticblau, fargkod A07. Men nar jag penslar pa sa ar fargpennan morkare an orginallacken.

Har penslat pa alla hall pa bilen, tom pa dorr-troskeln.

Samma resultat overallt: fargstiftet har en morkare nyans an min bils orginal-farg. Fattar ingenting...

Om man oppnar motorhuven finns det en blå plåt med bilens chassi nr, dar star det: "...Mysticblau, A07/5, anthrazit...".

Vad menas med"/5"??? Kan det vara nyansen?

Varfor star det "anthrazit"??? Bilens inredning ar ju "sandbeige" !!!
Stolar, paneler, mattor...allt utom ovre delen av instrumentpanelen som ar svart, ar sandbeige....

Snacka om "poltergeist"....!!!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Anthrazitfärg kan man iof beställa som innertak, men det låter märkligt ändå... är A07/5 nån individualfärg möjligtvis??

Köpte du bilen hos en auktoriserad BMW-handlare i Spanien?

Mvh
di
93
dieselking
X3 3.0d -04
X1 sdrive18d -10
Har sandbeige tak. Endast ovre delen av instrumentbradan ar svart, resten ar sandbeige.

Nej, kopte privat.

A07 ar just "mysticblau" enl. BMW farg-kod, men verkar dock mera som "montegoblau=A51", dvs. morkare blatt i pennan...
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Om färgen heter A07 och efter /5 betyder det att det finns minst 5st nyanser av A07.

MvH Bmw 4-ever
Saknar v8 ljudet
di
93
dieselking
X3 3.0d -04
X1 sdrive18d -10
OK, det var just det jag mistankte. Att min bil har en "A07/5" mysticblau-nyans. Skall till BMW om 2 veckor o klaga....

Ringde BMW Spanien kundservice; de visste inget...

Finns det att se fargkoden min bil har om man knappar in VIN koden i TISen??
di
93
dieselking
X3 3.0d -04
X1 sdrive18d -10
Var hos BMW idag.

Finnes endast A07=mysticblau. /5 visste de inte vad det betydde.
Tydligen ar det ett"vanligt problem": fargpennorna ar av morkare nyans an orginalacken. Killen pa BMW visade mig andra farger, de verkade morkare an fargen pa bilden pa pennorna....

Fick pengarna tillbaka.....
bm
120
bmw2Dbone
325i m-sport-06
konstigt det där med den färgen har exakt samma problem,fyllde i en del stenskott och det såg ut som en helt annan färg.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.