|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har en beg X3 3.0d model 9/2004 sedan 2 veckor. Kopte en fargpenna pa BMW: mysticblau, fargkod A07. Men nar jag penslar pa sa ar fargpennan morkare an orginallacken. Har penslat pa alla hall pa bilen, tom pa dorr-troskeln. Samma resultat overallt: fargstiftet har en morkare nyans an min bils orginal-farg. Fattar ingenting... Om man oppnar motorhuven finns det en blå plåt med bilens chassi nr, dar star det: "...Mysticblau, A07/5, anthrazit...". Vad menas med"/5"??? Kan det vara nyansen? Varfor star det "anthrazit"??? Bilens inredning ar ju "sandbeige" !!! Stolar, paneler, mattor...allt utom ovre delen av instrumentpanelen som ar svart, ar sandbeige.... Snacka om "poltergeist"....!!! | |
|
Anthrazitfärg kan man iof beställa som innertak, men det låter märkligt ändå... är A07/5 nån individualfärg möjligtvis?? Köpte du bilen hos en auktoriserad BMW-handlare i Spanien? Mvh |
|
|
Har sandbeige tak. Endast ovre delen av instrumentbradan ar svart, resten ar sandbeige. Nej, kopte privat. A07 ar just "mysticblau" enl. BMW farg-kod, men verkar dock mera som "montegoblau=A51", dvs. morkare blatt i pennan... |
|
|
Om färgen heter A07 och efter /5 betyder det att det finns minst 5st nyanser av A07. MvH Bmw 4-ever Saknar v8 ljudet |
|
|
OK, det var just det jag mistankte. Att min bil har en "A07/5" mysticblau-nyans. Skall till BMW om 2 veckor o klaga.... Ringde BMW Spanien kundservice; de visste inget... Finns det att se fargkoden min bil har om man knappar in VIN koden i TISen?? |
|
|
Var hos BMW idag. Finnes endast A07=mysticblau. /5 visste de inte vad det betydde. Tydligen ar det ett"vanligt problem": fargpennorna ar av morkare nyans an orginalacken. Killen pa BMW visade mig andra farger, de verkade morkare an fargen pa bilden pa pennorna.... Fick pengarna tillbaka..... |
|
| konstigt det där med den färgen har exakt samma problem,fyllde i en del stenskott och det såg ut som en helt annan färg. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.