|
|
|
|---|---|
|
Min stereo blir utan ljud ibland , sen kommer det tillbaka o fungerar ett tag sen försvinner det igen. det kan inte vara radiodelen för jag ser att jag har en frekvens. kan det vara slutsteget? någon som vet om det är ett problem på e39? taksam för all hjälp jag kan få. | |
|
Hej. Problemen kan vara många. Har man tur, som några haft här på forumet så kan det vara svagt batteri. Men då skall man ha tur. Annars kan det vara glapp i kablarna till radioenheten, förstärkaren osv. Samt slutligen trasiga enheter, förstärkare, radiomodul osv. Bara att prova sig fram. Jag själv hade problemet, det kom och gick. Värst var problemet när det varit nära noll grader ute och sedan typ -10 nästa dag. Då försvann ljudet flera ggr/dag. Jag drog ur alla kablar jag hittade som hör till stereon, sprayade rikligt med elspray. Efter det var problemet borta. Kan ha med fukt samt glappkontakt att göra. FLAYEN |
|
|
ska prova att rycka bort kablarna oh spraya dom, nytt batteri har jag nyss satt in, så vi får hoppas att det räcker med att spraya, när jag tänker efter så har jag nog samma problem med kylan som du hadde att ljudet försvinner oftare då. Tack för tippset! |
|
|
Annars är krånglande radiomoduler väldigt vanligt. Har själv två bilar med trasiga radiomoduler. E38 kommer ljudet och går som det vill. E39 stängs stereon (business) ner efter exakt 20 minuter, och man måste därefter starta om den eller rycka säkringen. Ny BM24 modul precis inhandlad till E38, kommer under veckan. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.