|
|
|
|---|---|
|
Jag hade pärlan ute idag för att visa upp den så att den dög för en student körning. Den stod länge på tomgång för att få upp oljetemperaturen och då spann den som den skulle men däremot vid högre varv när vi körde lite fattades det nån cylinder. Vid förra luftningen för ett par månader sedan gick den på alla. Skumt... Den har aldrig bråkat förr och alla servicar är gjorda. Kan det vara en sån enkel sak som tändstiften? Samma sak hände nämligen på min motorcykel och jag trodde det var värre elände än så... Hur felsöker man lättast? Om det är ett stift som är kass, kan man byta bara det isåfall pga. de är inte gratis och inspektion 2 är inte superlångt borta. Tacksam för tips. /Stefan | |
|
Det kan säkert va ett stift, men inte byter du bara det då väl? Har ett gett sig är det säkert dags för de andra med.. |
|
| Hej. hade en 95:a för många år sen...den var likadan...har för mig att det var en tändspole som spökade, det brukar bli det fenomenet om en tändpole är kass.... | |
|
Är väl bara o byta tändstiften, bland de enklaste och billigaste om det nu skulle vara det som är felet. /// Nicke |
|
|
Nu är nya stift inhandlade. Hoppas det hjälper... -Annars får man gå vidare till tändspolarna. Är de unika för M3 eller finns de på fler modeller? // Stefan |
|
|
Hej Stefan En polare till mig hade samma fenomen med en M3 93 och då räckte det att han hällde i Insprutningsrengöring (STP) i stor kvantitet än vad det står på flaskan. En billig grej och sedan gick den som en pärla. Det kan vara värt ett försök ock kostar bara en spottstyver, innan du ger Dig på för dyra felsökningar! Jag kan inte garantera att det hjälper, men............... Mvh Magnus |
|
| Vatten/fukt i tändstiftsbrunnarna? | |
|
Hade samma problem på min -95. Detta var också efter att den hade stått avställd, och det kom efter några mil. Det var fukt i tändstiftsbrunnarna , blåste rent med tryckluft. Sen funkade den fint. Mvh Johan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.