AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
901

Allmän Trimmning

pe
98
perrab55@spray.se
528iA Touring -98
Hej alla som vill trimma,tanka 98 dutta i lite 2taktsola byt till Fullflödesfilter köp Ställbar Bränsletryckregulator o kör till ng som har en rull-bänk o be han att ställa in bilens data innan släng ut allt som du inte behöver "allt utom din fjälla" jag hade inte kastat ut några grejer, mitt filter + ställbart Bränsletrycksgivare gjorde ca30Kusear på bakhjulen hade ca 159Hk i motorn det va en 740GLT16Valve -88 orginal 159i motorn det blev ca192i motorn från 132till ca 150 på bakhjulen så så lätt är det o trimma så gå inte på att det det blir så många Hk på hjulen,försök att få tag på ngn som kör rally eller på bana så kanske att dom hjälper er ni får väl hjälpa till som servispersonal ngn gång som tack för hjälpen eller ännu bättre börja tävla,Perra

perrab
Visa användare
396
dieselmeken
330 diesel-06 powerchip edition
Fråga, ska jag använda en 5 eller 20L dunk??

Att mäta är att veta
Min verkstad Länk

MVH Göran dieselmeken Lindgren
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Göran vad du än gör prova inte !!!

Jag har exprimenterat lite med detta på min 530d jag kom fram till att en 4 liters saftdunk var det mest optimala att blanda 2 taktsoljan i om man monterat fullflödesfilter men jag var ändå inte nöjd så jag tog bort filtret helt och hållet och provade med en 15 liters genomskinlig dunk från Coop...och satan i gatan jag fick 300 kus direkt, vred sönder både autlåda och kardanstång..och det på halv gas...Så Göran PROVA INTE !!!! *S*
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Funkar det inte bättre med oktanBooster ?? än 98 soppan

Henke
M som i Motor
eller varför inte bara tappa ur tanken som ja gjorde och körde på 100% 2taktsolja, djäkla vilket drag de blev!!!!!!
kompressionen låg på ca 75kilo per cylinder så ja kunde starta på femman direkt. Tyvärr så dog allt fågelliv och sjöarna omkring blev förkolnade men
0-250km/h gick fort.
För hoppningsvis hämtar sig naturen efter detta.
Men ja blev så skrämd av prestandan så ja övergick till vanlig soppa. Fasen ja fick ju tunnelseende pga accelerationen.
AVD :ironi

min bmw 324td hemsida Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.