|
|
|
|---|---|
| Jag ska skaffa sänkfjädrar på min bmw 328i cab-97. Det sitter M-paket och M-chassi på och jag vet inte hur pass mycket jag ska sänka den eftersom den är lägre än "vanligt" redan och jag vill inte ha nå epa-stuk! Va tycker ni är lämpligt? 40mm fram 35mm bak? | |
|
Du måste ha större skillnad än 5 mm bak o fram, det är iaf min åsikt. Gärna 15-20 mm mer sänkning fram än bak. Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
Men nu ville ju inte zyxon ha epa-stuket. Eibach brukar ha lagom mycket sänkning, typ 1,5" och 1,8", inte sådär fult framåtlutat. Bra kvalitet lär det ska vara också. Jag har alltid varit nöjd med Eibach. |
|
| Eller föresten, 1,4" kanske de vanliga Pro-Kit fjädrarna sänker. | |
| Vart kan man läsa mer om eibach samt ungefär hur mycket kostar dom? | |
| Här: Länk | |
| Jag tackar! Hur pass svårt är det att byta fjädrarna? | |
|
Inte svårt men lite meck blir det ju alltid. Tänk på att byta fjädrar och inte byta dämpare sliter på övrig upphängning. Vill du ha ett billigare tips så är det bara att ta fram rondellen och kapskiva så kan du få sänkningen som du vill... Gör oavsett hjulinställning efter så håller däcken ett tag iaf |
|
| Jag har H&R 40/15. Klart snyggast om man inte vill ha "epastuket" men ändå mer sänkning än M-chassi. | |
| Jag hade också H&R 40/15 på min E36 coupé, tror det är optimalt på den! | |
| Jag tror att det blir alldeles perfekt med 40/15. 60/40 blir lite väl mycket! | |
|
jag har sänkt min e36 coupe med H%R cupkit 40/60..precis lagom..men oki jag har ingen m-paket (än) på min bil.. " Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på " |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.