|
|
|
|---|---|
|
Bmw e30 320-89 gå upp till rött men kommer ingen värme i kupen vad är fel? har bytt vatten pump kan luft orsaka detta? jag har ingen termostat i är det felet? och bilen ryker vitt, men jag har ingen olja i vattnet och tvärtom? tacksam för svar... | |
|
Lufta systemet! -- Markus |
|
|
jag har försökt lufta men jag har ingen cirkulation verka det som slangarna blir varma men det är knappt inget vatten i dem, den enda slangen det är vatten i är den nedersta på kylaren den rinner det ifrån när man lossa. ska det vara så? sen låg det lite vit gegga i det övre delen av kylaren är det olja ? för det är inget på oljelocket eller stickan.... tacksam för svar |
|
|
Toppen kass.. alternativt packningen som gått. |
|
|
Låter ju som om vattenpumpen inte fungerar, samt att det finns olja i vattnet (spricka i toppen t ex) Mina bilar: Länk |
|
|
Tippar också på luft i systemet. Använt dig utav luftnippeln? Bör fungera utan termostat också. Prova o mosa i så mycket vatten de går o glämm på alla slangar så du får fram så mycket vatten som möjligt. Värmevredet på fullt! Ställa bilen i uppförsbacke kan hjälpa, varva! Upp med luftnippeln. Att du trots avsaknad av termostat inte har något flöde är dock ganska så egendomligt. Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.