AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
774

TOPPEN? ÖNSKA SNABBA SVAR!

To
51
Tompa27
e36 320i-91
Hej jag köpte en bmw 320-89- som läckte någonstans och därför blev motorn för varm, nu har jag fixat det som läckte det behövdes nya slanglämmor så nu läcker det inte mera. MEN helt plötligt börja bilen röka vit rök på tomgång och bilen gå upp nästan på rött, plus att jag få ingen värme i kupen.. är det så att toppen inte vill vara med längre?????
TACKSAM FÖR SVAR MVH
Ny
178
Nydell
BMW 123D M-Sport 2008
funkar termostaten osv, de är inte topppackningen?, är olje"Locket" vitt undertill brukar vara tecken på vatten o olkjan, titta på stickan.

Funkar fläkten, är kylaren bra?
To
51
Tompa27
e36 320i-91
det satt ingen termostat i märkte jag igår. kylaren ser frisk ut och fläkten snurra.. oljan är brun på stickan olje locket har jag inte tittat.
Ny
178
Nydell
BMW 123D M-Sport 2008
Locket är en riktigt bra skvallerbytta när de gäller vatten i oljan. där är inte nått irriterande stopp i nån av ledningarna? (ganska otroligt men man vet aldrig)
Ny
178
Nydell
BMW 123D M-Sport 2008
glömde skriva vattenpumpen funakr den?
To
51
Tompa27
e36 320i-91
Han jag köpte bilen av sa att han hade bytt vattenpumpen precis. men att den började läcka i packningen när han hade skruvat ihop bilen... om pumpen gå sönder,, rycker det vit rök då från avgassystemet.

Ny
178
Nydell
BMW 123D M-Sport 2008
jag pajade packningen på min förra 325a. 1 vecka senare gick pumpen åt helvete (tätade läckan innan).
Lätt o se på den om den är ny den lär "blänka". Jag skulle tro att de kommer in vatten men kolla locket så ser du :)
To
51
Tompa27
e36 320i-91
nä oljelocket är inte vitt......
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.