AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.483

Fråga angående barnstol i 1-serien

Har nu provkört och provsuttit och begärt in offerter på olika konfigurationer av 1-serie E87 5d.

Hade sånär bestämt mig för en 118d när frugan provkörde och dissade motorn. - Den var inget kul, löd domen!

Nåväl, skall låna hem en 120d och en 120i för utvärdering.

Nu till frågan(orna);

Är det någon som har en 3-åring i en bakåtvänd isofix-barnstol i en 1-serie? Fram eller bak? Finns det plats framför eller bakom barnstolen, beroende på var den är placerad?

Är M-sportchassiet mycket stötigare än standard eller bara otroligt roligare? :)

En 1-serie blir det... men står i valet och kvalet om motoralternativ och om det blir M-paketet eller mer annan utrustning.

Tack för era synpunkter!

//Peter
Hej
Vi har en 120d med bakvänd barnstol fram. Självklart med isofix fästen. Denna modell har vi Länk
Det är inga problem att få plats med barnstolen men däremot tar dom rätt mycket plats så det blir trängt bakom den. Det går att sitta bakom om man inte är allt för lång.
M-sportchassit är inte speciellt hårt tycker jag. Kör med orginal på 330xd och med hårt satta öhlinare på m3:an och m-sport är bra mycket närmare orginal enligt mig. Tycker det chassit är perfekt då det är behagligt att åka med till vardags men känns ändå lite sportigare. Att åka med mitt öhlinschassi till vardags är inte roligt i längden
Tack för svaret!

Vi har en exakt likadan bilbarnstol!
Vi har bakåtvänd stol bak med en 2,5-åring i och det går fint att sitta fram, iaf om man inte är mer än 180-185 lång. Jag har sportchassit genom Dynamicpaketet och jag tycker både komforten och väghållningen är suveräna (har blygsamma std-däck: 205/55-16 sommar och 185/60-16 nu på vintern).
Visst travar 120d på lite bättre, men prisskillnaden mellan 118d och 120d är väl stor, i synnerhet om man tar med miljöpremien (blir ca 32000!)
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Vi testade en 120d idag och tycker inte att skillnaden mellan 118d och 120d är stor. Inte värt skillnaden i pengar iallafall. 118d känns fräschare ioch med miljöbils klassad =)

Mvh
Kristoffer

Bilen =)
Länk
Tack för era svar!

Hmm, blir en tuff nöt att knäcka. Ett sant i-landsproblem :-)

Som det är nu vill frugan inte byta, hon gillar 325:an för mycket. Om jag nu byter till en 1-serie har jag också valet att ta den som personalbil, och då är 118d högst intressant iom. miljöbilsklassningen och subventionerat förmånsvärde.
So
134
Soundborder
325dM e93 -09
120dM e87 -07
Bones - inget subventionerat förmånsvärde på 118d! 118d är miljöbil enligt Vägverket, men inte enligt Skatteverket som bestämmer förmånsvärdet. Vägverkets miljöbilsdefinition, med tillhörande rabatt gäller således endast privatköp av bil. Suveränt idiotiskt är det...
So
134
Soundborder
325dM e93 -09
120dM e87 -07
Har 2-åring bakåtvänd där framme och 4-åring framåtvänd bakom i baksätet. Inga problem som helst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.