AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
666

"M-trackmode" med SMG?

Har en fråga ang. "M-trackmode" på min nyinförskaffade M3:a...

När jag kopplar in "M-track" så kommer inte det 6:e växlingsprogramet upp på displayen. När jag sen trycker av dsc helt kommer den fram men då kör ju inte bilen på "M-track" utan med helt avstända system.

Kan det vara så att växlingsprogrammet automatiskt är inställt på snabbaste med "M-track" inkopplat?

M.V.H
Dennis
Man måste koppla ur alla säkerhetsstem för att komma åt snabbaste växlingarna. Alltså dsc måste vara helt urkopplat. Nu vet jag iofs inte riktigt hur CP med mtrackmode fungerar men som du beskriver det så verkat det vara som på den vanliga
jag vill minnas att m-tracket fortfarande har lite hängslen, dvs viss stabilitetskontroll. 6:e läget och M-track går inte samtidigt, har för mig det var så på min CP.

Ja, det stämmer att "M-track" har hängslen. Men jag tycker att hela grejen blir meningslös när du kör bana och inte kan utnyttja snabbaste läget på SMG:n..

Det är väl just bankörning som "M-track" är tänkt för? Och att då inte kunna använda sig av det snabbaste läget verkar lite konstigt.

Jag kan t.ex inte ha DSC avstängd samtidigt som jag har aktiverat "M-Track". Dessa tar ut varandra när man trycker på en ena knappen efter den andra.

Med andra ord blir det alltså avstängd DSC som kommer gälla när man kör bana.

Va f-a ska men med "M-Track" till då?

Detta stör jag mig lite på..........MEN bilen är heeeelt j---a grym annars!!!

M.V.H
Dennis
Jag kan hålla med om att knappen är onödig då men spelar det någon roll om man ändrar genom att slå av dsc och sedan lägga i snabbaste läget S6. Ja menar det är väl inte sådan panik att det måste ske med en knapptryckning. M-trackmode tror jag bara är en knapp för att det ska se coolt ut och att bilen ska få extra sportkänsla. Men sedna klarar dom flesta inte av att hantera bilen och det skulle vara för riskabelt att koppla ur hängslena för gemene man
Ja det är en skön bil! Enklaste är väl att köra S6 för jämnan :)

Jo ryk 330. Det är nog som du säger.

Men jag fick för mig att "M-track" skulle vara ett "vapen" om du förstår vad jag menar? Snarare än en permobil för banan:-)

Då blir det DSC av och S6 på banan då......

M.V.H
Dennis
jbergin
Visst är det så, jag kör iofs oftast i S5 då inte S6 ligger kvar när man startar om bilen, man måste aktivt varje gång trycka ur dsc för att komma åt S6 och det blir aldrig av när jag bara ska till jobbet tex. Men på bana är det alltid S6 som gäller
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.