|
|
|
|---|---|
|
Oväsen från styrningen…HJÄLP! Igår när jag skulle svänga ut från en fickparkering så vred jag ratten fullt ut och direkt efter fick jag ett typ av knackande/knarrande ljud när jag styrde. Servon verkar fortfarande funka, jag tycker åtminstone inte ratten går tyngre än innan. Jag har läst och sökt här på forumet och har idag köpt servoolja på bmw och fyllt på för att jag tyckte nivån var lite låg samt att det rekommenderades här på forumet. Men problemet kvarstår. Det låter som värst när bilen står still men nästan försvinner i högre hastigheter. Har inte vågat köra med den förutom att jag körde hem igår efter att det uppstod. Jag har minne av att detta har hänt förut ca 2år sen men att det sedan försvann efter en kort stund. Hoppas hitta nån kunnig på forumet som kan hjälpa mig med lite råd. Bilen är en E46 320i -01 | |
| SLuta använda fulla styrutslag, de förstör servon. ta fullt sen tillbaka 1-2cm. annars står hela systemet och jobbar utan flöde i systemet! | |
|
"SLuta använda fulla styrutslag, de förstör servon. ta fullt sen tillbaka 1-2cm. annars står hela systemet och jobbar utan flöde i systemet!" Ja det var tur att du uppmärksammade mig, hade inte en aning om det ;) Förstår inte varför du svarade, har du lite att göra eller? Grejen var att jag blev inparkerad då bilen framför hade parkerat alldeles för nära. Så istället för att riskera lacken på min bil så gjorde jag det. Lite tillägg till min tidigare fråga Ljudet försvinner helt när inte framhjulen är i marken och ratten går lika lätt som vanligt, även när man kör så olja får den. Önskar seriösa svar Tack på förhand |
|
| Har du rätt oljenivå? Försök i så fall med ett oljebyte, färsk olja i styrservot kan göra underverk med diverse missljud och fenomen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.