|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Hur högt laddtryck kan man ha på en M50 motor med orginalkomp, det ska gärna vara lite säkerhetsmarginal tills man bränner hål i kolvarna etc!! Mvh Patrik 325i -92 | |
Bmwdrivernr1 |
Jag tror att 0,4-0,5 skulle vara ett bra laddtryck att rekomendera. Mvh/Jonas |
imenhoteb |
Skulle kunna tippa på som ex...9:5 i komp ex m10 !!!trycker du ledigt över 14-16 psi!! |
schneberger |
tja.. 0,4 laddar gik. 0,5 går nog på 98, byter du sen spridare ska inte bränslet var några problem för 0,5 ska börja med 0,5 på min. då kör jag m5:an spridare. |
|
-schneberger Du är medveten om att bilen kommer sluka i sig soppa!! Eftersom du byter till en spridare som ger mer soppa vid samma öppningstid som din gamla spridare. Men det kanske du redan visste? Det beror ju lite på vad man ska ha bilen till..... Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
|
Ok, då är det alltså möjligt att få ut en 240-250hk utan att ens behöva demontera toppen och vara rädd för att något ska rasa? GIK-Turbo har ju som säkert fler vet en sats för fjorton och ett halvt tusen. Är detta ett bra val? Eller ska man köpa delar löst? GIK-Turbo satsen ger 25% effekthöjning ifrån orginal, hur mycket mer kan man få ut med tillskottstillsprut av dom lite mindre klasserna? Dom har ett för fyra och ett halvt tusen också. Det som fattas på turbo satsen är nån adapter som han snackade om att man måste tillverka till grenröret för att få dit turbon, nån annan här som tillverkar sådana mot försäljning? Varifrån ska man ta oljan till turbon? Mvh Patrik 325i -92 |
|
schneberger |
>>>>>>>>>bonje.jojag vet. anledignen till m5-spridarna är dock att laddtrycket kommer att ökas till runt 1,7 när jag har kolat hur den går med turbon. *ler* jodå han går allt lite fett just nu. så funderingar att byta tillnaka till orginal sålänge finns. men vi får se |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.