|
|
|
|---|---|
|
God dag kamrater. Sitter här med försäkringsbrevet och kostaterar att premien har ökat med 32%. Detta kan vi tacka Ragnfelt m.fl för. Trotts att vi troligen betalar borgarnas försäkringar på deras tjänstebilar. Jag undrar om det finns någon i etern som har sin bil försäkrad i annat eu-land och vad det innebär. Allt för att ta sig förbi 32% procentarn. Ha det gott ute i sverige. Zotarn. | |
|
"God dag kamrater. Sitter här med försäkringsbrevet och kostaterar att premien har ökat med 32%. Detta kan vi tacka Ragnfelt m.fl för." Tack goda gud att vi har Reinfeldt då som kan ta sig an den där Ragnfelttypen. // Jonas . |
|
|
Är det den totala premien som ökat med 32% eller trafikdelen? Indirekt betalar du ju till statens samtliga utgifter och där ingår då eventuella tjänstebilsutgifter. Om man sedan tittar lite längre tillbaka i backspegeln så ser man ett antal år av röd-grönt styre som knappast gjorde sig kända som bilisternas bäste vän... ___ //Ulf |
|
|
Jo du! Kolla vad det kostar med bilförsäkring i Norge eller i Tyskland och du kommer vara glad att du bor i Sverige. Att försöka försäkra en utlandsregistrerad bil i ett annat land går naturligtvis inte. Och inte fan var det bättre på under skattehöjarPerssons tid inte glöm det! Mats BMW CS #5847 |
|
|
Kolla även upp vad det kostar i Danmark.. Plötsligt kommer du att inse hur billigt det är att äga bil i Sverige vs. Danmark :-( BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
hej, ska tilläga bara att en släkt(40år) till mig betalar 750euro(7000kr) helförsäkring/år för sin golf IV tdi -99.Bor i en mindre stad i södra delen Tyskland. Jag själv betalar 6000kr/år helför/+mer tilläg...bmw 523i -99..inte så farligt tycker jag när man kollar vad det kostar lackerings jobb+delar mm mvh sutko |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.