AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.155

Har någon lyckats försäkra sin svenska bil i ett annat EU-land?

ut
9
utrikes
523i 1999
God dag kamrater.
Sitter här med försäkringsbrevet och kostaterar att premien har ökat med 32%. Detta kan vi tacka Ragnfelt m.fl för. Trotts att vi troligen betalar borgarnas försäkringar på deras tjänstebilar. Jag undrar om det finns någon i etern som har sin bil försäkrad i annat eu-land och vad det innebär. Allt för att ta sig förbi 32% procentarn.
Ha det gott ute i sverige.

Zotarn.
Sa
136
Sanoj_lidatorp
120i -08, M-pkt
"God dag kamrater.
Sitter här med försäkringsbrevet och kostaterar att premien har ökat med 32%. Detta kan vi tacka Ragnfelt m.fl för."

Tack goda gud att vi har Reinfeldt då som kan ta sig an den där Ragnfelttypen.

// Jonas

.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Är det den totala premien som ökat med 32% eller trafikdelen?

Indirekt betalar du ju till statens samtliga utgifter och där ingår då eventuella tjänstebilsutgifter.

Om man sedan tittar lite längre tillbaka i backspegeln så ser man ett antal år av röd-grönt styre som knappast gjorde sig kända som bilisternas bäste vän...

___
//Ulf
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Jo du!

Kolla vad det kostar med bilförsäkring i Norge eller i Tyskland och du kommer vara glad att du bor i Sverige.

Att försöka försäkra en utlandsregistrerad bil i ett annat land går naturligtvis inte.

Och inte fan var det bättre på under skattehöjarPerssons tid inte glöm det!

Mats
BMW CS #5847
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Kolla även upp vad det kostar i Danmark.. Plötsligt kommer du att inse hur billigt det är att äga bil i Sverige vs. Danmark :-(

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Visa användare
138
sutko
bruksbil
hej,
ska tilläga bara att en släkt(40år) till mig betalar 750euro(7000kr) helförsäkring/år för sin golf IV tdi -99.Bor i en mindre stad i södra delen Tyskland.
Jag själv betalar 6000kr/år helför/+mer tilläg...bmw 523i -99..inte så farligt tycker jag när man kollar vad det kostar lackerings jobb+delar mm
mvh

sutko
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.