|
|
|
|---|---|
|
Jag har undrat detta länge och irriterat mig på att oavsett om det är film eller dokumentär eller annat program som kör bilarna antingen med bortmonterade nummerskyltar eller maskerade/censurerade och speciellt om det handlar om USA. Förstår verkligen inte varför man väljer i en film eller TV serie att dölja nummerskyltarna på fordonen? | |
|
FRIFART: har inget bra svar på din fråga men det jag vet är att bilar som står hos en handlare i USA saknar skyltar. Skyltar är unika för dig och ditt fordon och då du köper en bil så får de regga bilen och köpa skyltar. När du sedan säljer bilen så lämnar man in skyltarna och nästa ägare får köpa nya med ett nytt regnr. Sedan kan denna procedur säkert skilja lite mellan de olika staterna. Vad filmbolagen får bilar till inspelning ifrån men om dom lånar bilar från återförsäljare så kan det ju vara att dom inte är reggade. Hyr dom andra specialbilar som kanske är reggade så kan det ju detta vara i en helt annan stat än där filmen ska utspela sig vilket kanske inte ser så bra ut. I svenska filmer tycker jag oftast regskyltar finns på bilarna. ___ //Ulf |
|
| Tackar nu är jag lite mer insatt! visste inte att man tar med sig skyltarna, då är ju nummerskyltarna som ett personnummer, någon som inte finns i USA men i Sverige. | |
|
Varför det är dolda regnummer på nyheter, program och dokumentärer har ju en rätt självklar förklaring. Låt säga att din bil står parkerad på gatan då ett rån utförs eller något annat tråkigt. Inte vill du väl ha massa nyfikna personer, journalister o andra som ringer och terroriserar dig för att dom tror du har någonting med situationen att göra. Har du något med det att göra så är det lika naturligt som när man döljer någons ansikte i nyheter o dyl. Bara för att du är misstänkt betyder inte att du är dömd och ska således ha samma rätt till integritet som alla andra. Inte skulle jag vilja att en massa dumskallar söker upp mig för att min bil syns i bild. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
FRIFART: man tar inte med sig skyltarna utan dom finns bara under den tid du äger den specifika bilen. Då du säljer så förstörs skyltarna, dvs du får nytt regnr på din nya bil och den som köper din gamla bil får också ett nytt regnr. ___ //Ulf |
|
|
Anders S: håller med dig och där är det också stor skillnad mot USA. I en lokaltidning i USA kan det se ut så här...Fritt översatt... "Två inbrottstjuva gripna! Natten till söndagen så greps två personer misstänkta för inbrott i ett hus på adressen Storgatan 17. De gripna är Karl Andersson 19 med adress Tvärvägen 4 och Per Svensson med adress Södervägen 57." Snacka om utlämnande av uppgifter både när det gäller offer och gärningsmän. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.