AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.753

BMW on Tour 2008

Sida 2 av 2
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ajajaj... samtidigt som Audi kör en stenhård charmoffensiv. Nu har de ännu fler presumtiva kunder att bearbeta. :-(

Uselt, BMW Sverige, riktigt uselt!

----
BMW CS #6212
Angeleyes
Å andra sidan undrar jag vad BMW får ut av att låna ut M bilar till en massa testpiloter som bara vill 'köra gratis'. Är man seriös spekulant på en M bil så får man säkert provköra en - precis som det ska vara med andra ord...
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Angeleyes: Det kallas visst marknadsföring...

Wilhelm Svenselius
Angeleyes
Uppenbarligen var det ingen lönsam marknadsföring eftersom de har upphört...
Angeleyes:
Nu finns det ju andra modeller än just M-bilarna som kan vara av intresse.
Handlarna har ju inte ens 330 som demobil, det är ju bara basmodellerna som dom har som demobilar. Jag fick vänta 2 veckor på att få prova nya 325:an då inte ens den fanns hemma utan fick inlånas från E-tuna.
Det är just därför dom började med BMW On Tour för att man skulle få möjlighet att prova dom lite starkare modellerna, varför dom nu har lagt ner det är väl bara av ekonomiska orsaker.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Tjenare,

Någon som har hört något om On tour 2009?

Blir det något, tro? On tour-sidan innehåller fakta från förra året, men så kanske det har varit tidigare också, att sidan inte uppdateras förrän när touren startar?

Mvh
Wiberg
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
spelar roll... finns ju inga roliga att prova längre :)

// Daniel
Det blir inget BMW On Tour i år.
BMW började ju dra örona åt sig för två år sen och det ekonomiska läget idag är ju inte bättre direkt. Så det är återigen ekonomin som sätter stopp.

Tycker att BMW är dumsnåla, vi som är spekulanter/köpt en lite motorstarkare BMW har ju ingen möjlighet att få provköra innan köp. Det vassaste som finns är ju 325i och 320 i alla dess varianter. Själv så hade jag velat kunna jämföra 330i E90 med 335i innan köp.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nog går det gräva fram en 335 om man vill det. Ofta behöver man dock boka provkörningen långt i förväg så de har möjlighet att ordna fram bilen. Att bara komma in en lördag och förvänta sig en 335 utanför handlaren funkar inte ;-)

Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Det var förvisso ett trevligt upplägg med BMW on Tour. Som tyvärr urvattnades mot "slutet" (vi får väl se framöver) då man bara fick titta på stripade bilar. Dock var det ju altid trevligt att träffa andra bilfånar och äta en bit. Nackdelen med on Tour var att det var så himla svårt att få pröva flera bilar.

Så ur den synvinkeln är det ju bättre att som Lövet säger, boka upp den eller de bilar man är intresserad av i förväg och få prova i lugn och ro. Det är ju inte kul att bara ha 15-20 min att testa. Man vill ju ha minst 1 timme eller så och det funkar ju inte praktiskt med on Tour konceptet.

Sörjer personligen inte nämnvärt att man lagt ner on Tour faktiskt...

Niklas

Fransosen
andreas_lofgren:
Begagnad med automat kunde dom gräva fram men det var ju inte intressant då jag ville ha manuell.
335 har jag ju kört mycket innan, det var 330 med 272 hk motorn som jag ville prova. Det ska väldigt mycket till om dom ska kunna gräva fram den bil man vill ha för att provköra. Här är det begränsat till att om bilen finns i Eskilstuna så går det att fixa, annars inte.

Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Fick bara tillfälle att pröva på On Tour en gång men då hade jag verkligen skitkul! Ringde och skulle höra när och hur det gick att boka och den fredagseftermiddagen var inga bilar bokade så det var bara att välja och vraka av alla On Tour-bilar. Jag fick testa precis de bilar jag ville (minus 750n som var på långlån och en krockad 530) och den 40 minutersturen (per bil) man fick ta var rätt lagom för att få en viss känsla för bilen. Man hann köra lite småvägar, lite motorväg och lite stadskörning om man nu ville det. Detta var On Tour 2007. On Tour 2008 var inte mycket att hänga i granen i jämförelse. Men hade en möjlighet liknande On Tour 2007 öppnat sig igen så hade jag tyckt det var kanonkul.

/Wiberg
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Svagt av BMW Sverige och kanske dumsnålt. De flesta av oss BMW-köpare har ju ett intresse för bilkörning och kanske får det någon att välja en större motor vid nästa bilköp, extra tillval osv, samtidigt som det är varumärkesstärkande och köptrohetsbyggande. Borde vara relativt billig marknadsföring?

Tillbaks med touren och med speciella bilar!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
BMW On Tour var onekligen uppskattat av många personer som ser sig själv som BMW entusiaster tror jag. Tyvärr är nog antalet av dessa som är reella spekulanter på bilar i 500.000kr klassen ytterst små. Därför gör nog BMW "rätt" i att lägga ner touren om det börjar tryta i kassan. Trist, men antagligen helt rationellt.

Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Lite trådarkeologi... :) Eftersom det finns många här med bra kontakter hos BMW, några nyheter kring detta koncept?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.