|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Dax för årets tour och touren är inte vad den en gång var... I början fick man prova Z3 M roadster och coupe och M5. Och även andra toppmotorer i modellprogrammet. Nu får vi hålla till godo med storheter som: 118d 318d touring 325 coupe 520d sedan 530 touring X3 2.0d | |
| ....Bilar som i allmänhet finns hos handlarna ändå, ju. | |
|
Hehe , clean diesel tour på allvar , ;-) . Ingen X6 då ;-). Men 325/525-varianterna är nog storsäljare? Nästa år blir det endast miljödiesel? Varför inte nya Alpina D3 biturbo med 214 hästar och 450 Nm (ursprungsmotor 123d ) |
|
|
Det hade ju varit ett utmärkt tillfälle att ta med 123d och nya coupen då man inte fick prova den när den hade premiär. Vore kul att veta hur dom tänkt då dieselalternativen som är med finns hos varenda återförsäljare redan. |
|
|
Finessen med ON-tour är väl att numera är alla bilar vita med samma dekaler....:-) Sen att samma bilar finns hos de flesta säljare redan, om än i annan färg, ja det spelar mindre roll. Är ju inte miljörätt att komma med M5/M6/M3 osv... miljötalibanerna skulle få tokfnatt av bara tanken. Sen att vi bilfantaster tycker det är roligare att testa hela M-programmet på samma dag, det finns det tyvärr mindre förståelse för antar jag. Nej, som sagt, BMW on-tour är inte vad det en gång var. Det var bättre förr :-D Niklas Fransosen |
|
|
Med de utbudet av bilar stannar jag hellre hemma och tittar på nån film... Intresserar mig inte det minsta.... skulle va 325`an då! |
|
|
BMW har infört en nyhet på årets tour, inga provkörningar! BMW har verkligen inlett en charmoffensiv, började med Stockholms Bilsalong och nu detta. |
|
|
Inga provkörningar? Då kan de väl lika gärna stanna hemma, jag trodde det var det som var poängen, eller har nya BMW blivit så usla att köra att de inte vågar låta någon provköra. När jag var ute med BMWCS och provkörde sist, hade BMW i Gbg även tagit med en 650 coupé som vi fick testa. BMW CS #5206 |
|
|
Enligt ontours webplats www.bmw.se/ontour skall de vara provkörningar ? Länk BMW CS #5139 |
|
| Fick det svaret från min säljare att dom slutat med provkörningar, bilarna ska bara vara uppställda i bilhallen. | |
|
Såna nötter. Dra ett mail till BMW sverige och fråga om det verkligen är meningen? Det verkar inte riktigt så på deras hemsida... |
|
| Ringde till Autovation i Gävle som också har touren nu och samma sak där, inga provkörningar. | |
|
hahahaha.... Skrattretande.... inga provkörningar, vad ska dom då ut på touren till??? Kolla på bilarna kan man ju göra ändå, och som jag skrev i ett tidigare inlägg, det är ju bilar som ändå finns hos handlaren. |
|
|
Från bmw.se: "Kontakta din återförsäljare nu. Antalet platser under provkörningsdagarna är begränsade och intresset för BMW har aldrig varit större. Kontaktuppgifter hittar du på sidan för återförsäljare. Datum för alla spännande provkörningsdagar hittar du på sidan för schemat." |
|
|
BMW får akta så inte huvudet sprängs av uppblåsthet. Att de har en tour överhuvudtaget med det upplägget känns knepigt!? Att visa basversioner, som enl utsago här, ej heller kan provköras. Vad är poängen? Att se en flock BMW med samma färg är ju halvspännande. Nä, jag slösar hellre bort en lunch på Porsche i Mölndal, om man ändå bara får titta :) |
|
|
Inte en chans att jag sätter min fot på BMW när touren är där. Lockar mig inte det minsta. Vad håller de på med? Ointressanta basmodeller som bara ska stå i hallen? Jösses //Lövet |
|
|
Det är väl den fräsiga Efficient Dynamics-strajpningen vi ska stå och titta på... Bedrövligt dåligt av BMW! |
|
|
Håller med! Botten! Förra årets tour var ju ett jättebra event med massor av spännande modeller som man FICK provköra. Inga provkörningar...kanske dags för re-branding: "Show room on tour"? Mvh, /Wille |
|
|
Kan ju fråga sig vad tanken med årets "Budget Tour" är? |
|
|
Att visa att BMW minsann också tänker på miljön eller något liknande. //Lövet |
|
|
nu är ju meningen med BMW ON TOUR helt borta. Idiotiskt gjort av BMW.' When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.