AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
942

4:3 blev 16:9 efter 1 månad

RU
82
RULLEZ
528 im 00
tjena,,, nu har bilen vart avställd en stund .. för ca 1 månad sen var jag nere i garaget,,
har en 528 im-00 den har iaf 16:9 skärmen o allt.. när jag startade den efter 1 månad ungefär,, som FUNKADE ALLA pixlarna och skärmen va full.. 16:9 format asså.. man blev ju överlycklig.. förr har det alltid vart 4:3 .. 16:9 skärmen blev monterad i för ca 4 manader sen med dvd navi o allt.. förutom tv modulen som SKA stödja 16:9 formatet annars skulle den inte ha blivit "stor" har hänt så att par ggr..att den blir stor sen blir den 4:3 igen..

iaf .. pixlarna försvan o skärmen blev liten igen,,efter 5 min när bilen blev varm
nu e frågan ! e de t bara kasta modulen o köpa nytt eller kan man fixa den på nått sät? ..

ruLLEZ
RU
82
RULLEZ
528 im 00
help me..................

ruLLEZ
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Hej,

Jag har själv upplevt liknande symptom på min E38 som efter uppgradering till 16:9 skärm och MK4-navi samt bibehållen analog 4:3-modul. Vissa gånger så fick jag 16:9 på allt även tv-bilden, andra gånger endast 4:3. Är du säker på att du har en Videomodul som stöder 16:9? Jämför art. nr. med andra 16:9 kompatibla på Ebay eller Realoem. Finns även möjlighet att skicka in modulen för ombyggnad till 16:9 för ca 140€. Har du testat koppla förbi videomodulen, dvs. blå kabel dir. till navi-läsaren (om du har en sådan).

Mvh. Patric, BMWCS #4598
RU
82
RULLEZ
528 im 00
tja PJ.. tack för svaret.
du sa blå kabel direkt till navi läsaren? hmm ok.. så du menar att jag ska skita i modulen o köra in den direkt i DVD navi läsaren?

skicka in den låter ju intresant..140euro 1500kr, jo varför inte.. vart då?

mvh

ruLLEZ
RU
82
RULLEZ
528 im 00
har kopplat förbi videomodulen direkt in i naviläsaren..o nu har jag 16:9 igen,, tack för tipset funkade bra..

mvh

ruLLEZ
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.