|
|
|
|---|---|
|
tjena,,, nu har bilen vart avställd en stund .. för ca 1 månad sen var jag nere i garaget,, har en 528 im-00 den har iaf 16:9 skärmen o allt.. när jag startade den efter 1 månad ungefär,, som FUNKADE ALLA pixlarna och skärmen va full.. 16:9 format asså.. man blev ju överlycklig.. förr har det alltid vart 4:3 .. 16:9 skärmen blev monterad i för ca 4 manader sen med dvd navi o allt.. förutom tv modulen som SKA stödja 16:9 formatet annars skulle den inte ha blivit "stor" har hänt så att par ggr..att den blir stor sen blir den 4:3 igen.. iaf .. pixlarna försvan o skärmen blev liten igen,,efter 5 min när bilen blev varm nu e frågan ! e de t bara kasta modulen o köpa nytt eller kan man fixa den på nått sät? .. ruLLEZ | |
|
help me.................. ruLLEZ |
|
|
Hej, Jag har själv upplevt liknande symptom på min E38 som efter uppgradering till 16:9 skärm och MK4-navi samt bibehållen analog 4:3-modul. Vissa gånger så fick jag 16:9 på allt även tv-bilden, andra gånger endast 4:3. Är du säker på att du har en Videomodul som stöder 16:9? Jämför art. nr. med andra 16:9 kompatibla på Ebay eller Realoem. Finns även möjlighet att skicka in modulen för ombyggnad till 16:9 för ca 140€. Har du testat koppla förbi videomodulen, dvs. blå kabel dir. till navi-läsaren (om du har en sådan). Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
tja PJ.. tack för svaret. du sa blå kabel direkt till navi läsaren? hmm ok.. så du menar att jag ska skita i modulen o köra in den direkt i DVD navi läsaren? skicka in den låter ju intresant..140euro 1500kr, jo varför inte.. vart då? mvh ruLLEZ |
|
|
har kopplat förbi videomodulen direkt in i naviläsaren..o nu har jag 16:9 igen,, tack för tipset funkade bra.. mvh ruLLEZ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.