AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.348

Motortvättade M5 e39:a

Visa användare
33
bmwluthman
Bmw M5 99:a
motortvättade min m5 e39:a igår. Och idag när jag åkte till jobbet börjaden den att gå dåligt efter ca 15min ? gick typ på 7 burkar. är det fukt i tändspolarna ? Hoppas att den går bättre när det dags att åka hem.
Gemini__
Vet inte riktigt hur det ser ut på din maskin men högst troligt är att problemet inte försvinner direkt då det vid motortvätt är lätt hänt att det samlas vatten i tändstiftsbrunnarna (iaf på många andra motorer antar att det är möjligt på din också). Men inget att hänga läpp för, enkelt att blåsa bort med t ex tryckluft. Lycka till.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Du lär blåsa rent med tryckluft,vattnet försvinner mycket sällan av sig själv utan den blir kondens/fukt kontinuerligt som ger tändningsmissar.
Som sagt spola aldrig vatten under huven.

///MVH Hasso
Länk
Då kanske man bör ändra här i "Puts-Olssons"guide Länk så att det blir motortvätt "Kumla-style" då....

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
= Pensel, dammsugare och våttorkning med plastmöbelrengörning och trasa :)

///MVH Hasso
Länk
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Peppar peppar ta i trä får jag väl säga då, har alltid motortvättat mina bilar med avfettning på tryckluftspruta som får verka ett par minuter. Spolar runt ordentligt så det kommer åt överallt. Sen efter det är det högtryckstvätten som gäller, mycket och noga, överallt. Det enda jag upplevt som bekymmer en gång var KCR-boxen (mod 171) som satt i förra 525tds:n, men den lade jag bara på elementet över natten så gick det igen.

Jag spolar inte rakt över boxar osv, men skyler heller inte över dem utan de får lite vatten på sig de med.

Någon rem har gnällt några minuter efteråt oxå möjligtvis..

Diesel-räsern
/Rickard
Inga problem att motortvätta bilar OM MAN KAN !!!
Visa användare
33
bmwluthman
Har motortvättat alla mina tidigare bilar utan problem; och då oftast med högtryck. Med denna var jag extra försiktig och gjorde med avfettning och vatten slang med fjutt stråle. Men ändå blev det som det blev.
Visa användare
128
putte,m
m5 e39 99
samma sak hände mig med nu tvättar jag aldrig på samma sätt dws sprutar aldrig vaten i motorn tändspolarna blir fuktiga sen börjar den bludra på 7 burkar i bland mindre .
ta bort spolarna och torka dom annars kan det holla på ett bra tag..
LMM-kontakter= Tryckluftsblås
Tändspolar= Tryckluftsblår
Motorvärmare under huven minst 24 timmar= OK

Let me know....
Kupefläkt menar jag naturligtvis...
Visa användare
33
bmwluthman
Nu har jag tagit bort alla spolar och blåst rent. Det var en hel del vatten där. Och nu går den perfekt igen !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.