|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag undrar om det finns någon där ute som har det minsta aning om VEM som importerar avgassystem som Magnex och Scorpion. Jag vet att det finns andra som tex. Simons och Remus, saken är bara den att jag inte vill ha dessa. Speciellt inte efter man läst testerna i Perfomance BMW March/April 2000 numret. Tacksam för all info om var man kan få tag på dessa system i Sverige. T-Style | |
| Vad visade testet? Hkr-mässigt och kvalitet? | |
|
Magnex: 181,9 Bhp/6553 Rpm. Scorpion: 182,0 Bhp/6349 Rpm. Megnex:£266 Scorpion:£290 T-Style |
|
| Det måste varit mer gjort med bilarna än bara systemet va? | |
|
Nope... Orginalsystemet gav 170,6 Bhp/6553 Rpm. Jag snackar nu en BMW 325, som enligt uppgifter i reg. papper skall ha 193Hk. T-Style |
|
|
Var det inte en E30 dom testade systemen på? Den har ju 170 pållar. //Niklas "En riktig motor suger" |
|
|
Igen... Nope. En E36 325. Slutsnackat. Jag är bara intresserad av att veta om någon vet VEM som importerar dessa märken. Ingenting annat. T-Style |
|
|
thjartstrom: "Slutsnackat" Vad gör man på ett forum om inte snackar?! Vill man ha hjälp med nåt ska man kanske anta en lite ödmjukare framtoning.. Magnex har enligt deras hemsida inga återförsäljare i Sverige och på Scorpions hittar jag ingen info alls avseende återförsäljare. Går väl iofs bra att beställa från annat land om ingen säljer dom i Sverige. Länk Länk www.malte-racing.com |
|
|
Den infomationen har jag redan lyckats skaka fram själv, men tack ändå. Det jag är intresserad av är att ev. komma i kontakt med någon som har något av dessa system samt ev. få reda på var de köpt dem. Jag är INTE intresserad av att diskuttera hurvida testen i BMW Perfomance var gjord på en E30 eller E36. Skulle jag vilja disskuttera detta så skulle jag ha angett detta i min rubrik. Sen går det ju också bra att skaffa tidningen för den som själv vill läsa vad det kommit fram till. T-Style |
|
Deliq |
Troligtvis mätte de effekten på bakhjulen, därav siffrorna. Mellan 5 - 10 % förlust genom transmissionen är inga ovanligheter M V H // Deliq |
|
Javisst var det så... Rullande landsväg. Vad motorn ger för effekt är väl egentligen tämligen ointressant, det är ju vad som finns kvar vid bakhjulen som i sin tur ev. ger en önskad acceleration som räknas. T-Style |
|
Deliq |
Fanns det uppgifter om hur vridmomentet förändrades åxå?? M V H // Deliq |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.