|
|
|
|---|---|
|
Tänkte dela med mig lite av vad som hände min polare i veckan! Drygt 2 månader sen så hämtade han en BMW M5 av årsm 2006 i tyskland med ca 7000 mil på mätaren. Föregående kund va en äldre man som haft den som tjänstebil under två år, när nybildgatantin gick ut bytte han in den och köpte sig en ny m5:a Bilen ifråga är som ny både in och utvändigt, fullservad och extra oljebyten. Allt dokumenterat i serviceboken! Väl hemma i Sverige har den fungerat felfritt och går som en dröm (brutal bil) tills nu i veckan då han körde lugnt i stan och växlade ner från 3:an till 2:an. Det rasslade till och hade sig, precis som smg lådan missade växlen. Inga felmeddelanden dök upp. Han testade en gång till och likadant denna gången. Blev väldigt orolig och åkte hem och ställde bilen. Kontaktade bmw och fick en tid några dagar senare. Åkte till en bmw verkstad i sävjsö (otroligt bra och proffsigt bemötande) och rekommenderar dom starkt efter detta! Då detta är en mindre firma så va ägaren själv ute med honom och provkörde. Första gången dom testade fungerade den såklart som vanligt, inga fel. Tog in den och försökte läsa av felkoder. Inga, åkte ut och körde lite hårdare, växlade ner och då rasslade det till igen. Åkte tillbaka men den visade inget! Denhär gången satte sig ägaren till verkstaden bakom ratten och körde på ordentligt, från 4:an - 3:an - 2:an (Kras, rassel & bom) Transmission fault. Ajdåå. Där gick lådan! Alla växlar fungerade fortfarande utan 2:an, den fanns inte med längre utan hoppade över den! Tillbaka i verkstaden läste dom av allt och kontaktade bmw sverige & tyskland. Nybilsgarantin hade som sagt gått ut och bilen rullat 7300 mil. Jobbar själv på bilfirma och vet hur andra biltillverkare som Saab, opel, peugeot, hyundai mm är så griniga för små summor efter att garantin gått ut. Men inte bmw, dom tog hela kalaset på GOODWILL! Ny låda 75 k + arbete och ny garanti. Det kallar jag service och respekt! :) Mvh Martin | |
|
Anledningen till att ägaren själv var med ute och provade handlade nog mer om att det var en M5a än att vara snäll. Skulle de handla om en 320 hade han nog inte haft tid :) Fint att det löste sig iaf! // M.V.H. Daniel |
|
|
Det handlar inte bara om att det va ägaren utan hela bemötandet och all hjälp han fick. Långt utöver den vanliga servicen man är van att få. Som brukar va ganska så dålig. Iaf i jönköping! Gratis lånebil hem till dagen efter, hittade och beställde ny låda samma dag, snabb inbokning då han vill ha klart den innan Elmia mässan med mera. Var aldrig några MEN inblandat! Mvh Martin |
|
Gemini__ |
Vilken tur att de tog på sig det iaf. Är lådor som inte håller måttet på M5 E60 något som ni hört talas om tidigare? De verkar ju smälla i växlarna rätt brutalt (har jag läst) beroende på vilket program man kör på. Vad blev det för lånebil? =) Mvh: Thomas |
|
Om man får gissa , tror jag vxllådsproblemen kommer att fortsätta, tyvärr. Mkt kraft från motorn + många ggr hård körning på dessa bilar. |
|
| Martin. Jag har varit hos Nifab i sävsjö med min bmw och har rekomenderat flera andra att åka dit, din polare fick rekomendationen av min polare så det är ju skönt att han är nöjd och att bilen blir fixad..... | |
|
Vxllådsproblemet på M5 E60 verkar hyffsat vanligt när jag hör detta. En polare till mig sålde sin bil och lådan rasade efter 2 veckor. Kul för nya ägaren... 5-6000 mil tror jag den gått då. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
spajjs, ägaren som provkörde bilen har jag inte fått intrycket av att han skulle särbehandla kunder oavsett om du åker M5 eller 316,alla kunder dras över samma kam. Nej Jacobssons i Jönköping får passa sig för att inte förlora fler kunder och Nifab i Sävsjö får bygga ut och rekrytera! |
|
|
Har alltid lämnat min bil till nifab i Sävsjö, man känner sig alltid välkommen och allt blir bra gjort. Mvh BMW M5 för life. Snart Schrick kamaxlar och mappad |
|
|
Hette inte BMW i Sävsjö "Holst bil" förut? Kul med bra service. Vill passa på att slänga in ett gott ord för Carlsson bil i Örebro också. Toppen på alla plan. Jonas M3 E92 (byggs för fullt med DKG låda) |
|
|
Om ja förstått de rätt var det Holst bil som sålde bmw förut, och samarbetade med Nifab när det gällde service och repartioner. Mvh BMW M5 för life. Snart Schrick kamaxlar och mappad |
|
| Nifab har varit auktoriserade sedan 1977. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.