|
|
|
|---|---|
| tänkte fråga vilka karossdelar som passar från coupe till sedan... hur är det med stötfångare fram och bak, passar dem rakt av eller måste man modda dem?? hur är det med framskärmarna??? huven??? tacksam för svar | |
|
Varken, skärmar, störfångare eller huvar går att skifta mellan sedan och coupé. Coupén är bredare än sedanen så huven är ju inte ens nån idée att försöka modda dit. Skärmarna passar inte dom heller pga utav att coupen har andra strålkastare och blinkers än sedanen, samma sak här att man får kapa och skära i plåten. Stötfångarna går väl att få dit men det blir ju till att första minska bredden och sen svetsa ihop plasten igen. Som du kanske noterat är väl att allting är möjligt bara man vill och har råd, men det mest ekonomiska är att köpa delar till sedanen direkt. |
|
| passar skärmarna annars dörutom det med lysena??? | |
| Jag tror jag inte det. Det är ju annars bara att testa, men risken finns ju att man kastat ut pengar i onödan på nått som inte passar. | |
| tänkte på om man skulle ha skärmar från m3 så att man får med luftintaget och breddningen.. lysena skulleman ändå kunan byta till coupens,,, | |
|
Det enda som är lika på sedan och coupé är handtaget till handskfacket, och emblemen, allt annat är olika, enligt en tidsskrift jag läst. BMW CS #5206 |
|
| mycket i inredningen är däremot likt :P | |
|
Allt går nog på. Frågan är nog hur det kommer se ut med passform :) Har sett en sedan med M3-bak.. inget vackert :) // M.V.H. Daniel |
|
| Sättena är ju inte lika och inte lister, paneler och sånt heller. Det enda som är lika är väl ACC enheten, radion/navigatorn och sånt. | |
| spajjs..vad var det som itne såg bra ut??? | |
|
bmw_jerry: jag vet inte om bakskärmarna sitter bredare än på en sedan men de såg ut som om bakkjolen var för bred för bilen typ.. // M.V.H. Daniel |
|
| det går ju ioförsej att göra bakjolen lite mindre bred... det som dock skulle underlätta det hela var om framskärmarna passade så att man slapp bredda dem | |
|
Stötfångarna passar ju mellan sedan och coupé, även om de ser olika ut. Det har man ju sett när folk har eftermonterat M-aerodynamik från coupé på sedan och vice versa. Stötfångarna från M3 är annorlunda dock. Hjulhusen är ju lite mer utlagda på den. Framskärmarna är väldigt olika mellan sedan och coupé, sedanskärmen är kortare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.