|
|
|
|---|---|
|
Hej. Det är så här att när jag kör på 3:an, 4:an eller 5:an så varvar bilen upp men inget händer dom första 1-2 sek. sedan kopplar den men det känns som den inte gör det fullt ut. detta uppstår tydligast när jag ger fullgas. Min fråga är nu, är det kopplingsbyte som gäller, vissa delar i kopplingssystemet som tex: lamell eller huvudcylindern osv. eller är det kanske den där satans ventilen (cdv) som spökar? Tycker det är skumt eftersom 1:an fungerar perfekt, 2:an är helt ok med. Ju högre växel dessto mer slir känns det som. Vad tror ni det är? Måste jag byta hela kopplingen? Tacksam för svar! ///Bimmarkomanen | |
| Tror mer på att kopplingen är sliten, än att cdv spökar. Den brukar inte ge de symptom du skriver. | |
|
Kopplingsbyte helt klart! Du har mer moment liggandes på kopplingen vid högre växlar än lägre. Så om det slirar på 5:an men inte 1:an då är det garanterat kopplingen som är kass. Ny koppling kostar ~3000 kr. Mvh/ Niclas |
|
|
Var hittar man en ny koppling för 3000? kostar jobbet jätte mkt?? tacksam för svar.. |
|
| Strax under 6papp arbete + kopplingssats. | |
|
Gissar oxå på att det är kopplingen eller åtminstine INTE CDV 6000:- är alltså koppling OCH arbete som ett lite förtydligande till ovanstående inlägg. passa på att rycka CDV:n samtidigt, den är bara i vägen mellan dig och bilen liksom. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Är det en mycket dyrare o mer avancerad koppling till 330? För till min 328 touring -00 så kostar en kopplingssats 1600kr med uttrampningslager o allt. Inte köpt på BMW då, men tror märket var sachs. Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.