|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska ställa på min bil efter vintern och efter en natt i varmgarage (stått ute under vintern), så startar den inte. vrider jag på tändningen så tickar det ett snabbt snärtigt ljud från säkringsboxen och några lampor i instrumentpanelen blinkar lika fort. Ingen el förutom lampan i taket funkar. Vad tror ni? är det ett av de stora reläna som är trasigt? jag har aldrig varit med om detta förr. : ( | |
|
prova med startkablar, funkar det ladda batteriet, annars äre nått annat bajs |
|
| Nej nej, batteriet är det inget fel på. Mem bilen startar inte utan bara tickar högt ifrån säkringsboxen, tankmätaren flippar upp och ner och lampor i unstrumentpanelen blinkar som ett tivoli. : / | |
|
När det tickar brukar det vara ett tecken på att batteriet behöver laddas. Garanterat relän som förhindrar startmotorn från att gå igång pga dålig laddning. Bara för att saker går igång betyder inte det att det finns tillräckligt med kräm i batteriet för att orka dra runt motorn. Är batteriet gammalt eller har det blivit utbytt? Annars kan det tänkas vara dags att byta ut batteriet. En normal livslängd brukar vara runt 6-8 år har jag för mig. |
|
| Ja det var som f*n, visst var det batteriet :) Tack båda två. | |
|
Japp, en klassiker. Hade samma problem på passaten i veckan! Mvh Henke |
|
| garanterat batterit som behöver laddas | |
| Så sant så! | |
Gunget |
Har haft samma problem. Ladda batteriet! |
|
Chris87. Vad har du för batterier som fungerar så länge? De batterier, från många olika tillverkare, jag haft i mina bilar har fungerat i högst fem år. (Medellivslängd ca. fyra år.) Bättre sent än aldrig!!!! |
|
|
Ursäkta att jag lyfter en gammal tråd men jag har antagligen samma problem. Här är ett videoklipp: Länk Ursäkta svordommen :) Kan det vara så att ett nytt batteri fixar det? Samma tickande med startkablar också. Vad kostar ett standard m5 e39 batteri på BMW? |
|
| Ojsan, såg inte att jag hamnade i 3-serie delen. | |
| hoppas det lösta sig =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.