|
|
|
|---|---|
|
jag har bytt till ovanstående system och är mest allmänt nyfiken hur det gått för er andra med detta vid bilprovningen? Ingen höjdare att bli tvungen att byta till orginal.. speciellt inte eftersom man redan sålt det:) | |
|
Hade inga problem när jag hade ett sådant ... så mycket låter det väl inte såvida du inte har sound pipe till det .. |
|
|
Har ingen erfarenhet av just det systemet/bilen men har besiktat div japps och BMW V8or med minst sagt högljudda system utan anmärkning. Såvida du inte har otur och får en extremt grinig besiktningsman ska det nog inte vara några problem! /// Nicke |
|
|
Jag har Soundrören från kattarna med. |
|
|
Jag har besiktat med eisenmann race utan problem!:) Mvh// Jonas N |
|
Filip_J |
Jag har SS kattersättare + SS race dämpare, aldrig hört så sjukt ljud i hela mitt liv, men besiktiga med det, NEJ, avgasvärdena är långt ifrån lagliga. |
pg_ice |
problemen börjar väl mer när man kör med kattersättare. då kommer sången och även högre avgasvärden kör du med org kattar oavsett dämpare så är det garanterat inga problem. dom mäter bara ljudnivån vid tomgång |
| kompisen har original avgassystem med bortplockade burkar o de låter ljuvligt vill ja lova:) o den går igenom varje gång:) har aldrig hört en m3a som låter som den håret reser sig på armarna när han varvar ur:) | |
|
Jo att den inte skulle gå igenom med kattersättare visste jag. Ne jag tror inte heller att det skall vara något problem, men de är ju alltid intressant att höra andras erfarenheter kring ämnet! |
|
|
Utan ljudrören låter den knappt mer än original så det kommer inte vara några problem |
|
|
Det är inga problem! Jag fick till och med igenom min med kattersättaren på förra året =) In God we trust, All others pay cash/// |
|
|
har både katt ersättare och annatt mumsmums inga problem på min när jag besiktiga den I dont drive fast But i fly low |
|
|
Ursäkta mig nu, men inte mäts väl ljudvolymen heller!?! Det är väl endast en uppfattning av ljudet de gör? Om besiktningsteknikern tycker att det låter för mycket så får du stoppa dit en ljuddämpare? Och enda gången jag har varit med om att någon har sagt så var när en hotrod var inne och besiktigade före mig, han körde med headders och 5" sidepipes, inget mer. En ljudmätning är väl en ganska avancerad procedur och skall göras på avstånd med en passerande bil i en viss hastighet? Kanske någon som har annan information? // Erik |
|
pg_ice |
nja...varför har dom då en max dB om dom inte kan mäta det :) |
|
På en vanlig besiktning mäter de inte ljudnivån men de kan förmodligen göra det om de anser att bilen låter för mycket. Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
Jag kör med supersprint race system på min m3 e30 och dom sa inget om ljudnivån men gnällde på att jag inte hade någon katalysator. Emil M3 E30 -88 BMW CS#6565 |
|
| Katalysator är väl inte ett måste på en 88:a det är väl f. rom 89 års som det är lag på det.. eller? | |
|
Är det katalysator/katalysatorer original ska de sitta där vid besiktning oavsett årsmodell. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.