AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.029

Cosmic Car Styling Scandinavia

Sida 2 av 2
Förmodligen är systemet framtaget för amerikansa M3or där lamban sitter på kattarna på grenrören, sorry :/

Lönar sig alltid att köpa kvalitétsprodukter typ Supersprint
Visa användare
86
RONNY BOY
M3-02
320-88 turbo
visst lönar det sig säkert men nu blev det så här =(=( finns det inget att göra?
Du får köra med originalkattarna och enbart använda din nya slutdämpare då EU/US har samma slutdämpare.
Visa användare
86
RONNY BOY
M3-02
320-88 turbo
nu kollade jag på realoem och valde usa mod på m3,an och enligt dom så har usa modellen kattar precis som euro mod har men jag vet inte som sagt. ja visst kan jag ha bara slutburken men jag blev ju lurad när systemet skulle vara godkänt för sverige.
Enkelt problem, enkel lösning.
Åk till en avgasverkstad och be dem svetsa fast två lambdabunger, lär kosta typ inget.
Visa användare
86
RONNY BOY
M3-02
320-88 turbo
dennis!
menar du att det funkar om jag borrar och svetsar på fästen för lamdasonderna? blir det inga konstiga felmedelanden eller nått annat haveri eftersom dom inte sitter i kattarna?
uf
66
uffarn
bmw m3 e46
bmw 535d m sport
nej de kommer funka perfekt försök få dom på ungifär samma ställen som på orginal med ca samma mått imellan så e de bara o gasa sen:)
Visa användare
86
RONNY BOY
M3-02
320-88 turbo
tjena!
det låter skitbra =) med samma ställe!! menar du då på samma ställe på avgassystemet? för det är inga kattar nu ju så spelar det nån roll om jag sätter dom innan ljuddämparna eller efter?
Fråga din avgas-shop vad dom föredrar. Det finns tusen olika varianter och teorier om varför du ska sätta lambdasonderna på det ena eller andra stället.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.