AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.030

Cosmic Car Styling Scandinavia

Sida 1 av 2
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
Dom har slut dämpare till m3 e46

Någon som provat, hört, sett?

Hemsidan är under uppbyggnad o dämparen finns att syna hos ferrita i sthlm.
Le
169
Leffe75
Audi A4 2,0 TFSI Quattro avant -09
lyfter tråden...

Länk

Det är Cosmic Car Styling Scandinavia som säljer, ngn som provat??
an
316
andreas_r
BMW 320I Touring M-Sport -03 Titansilver
Ser ju grymt ut i alla fall ;)
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
Ja jag såg den igår, ruskigt sugen blev man. ser grymmt ut iaf som sagt
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Verkar inte särskilt seriöst att lova minst 15% effektökning dock.
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Sett ett system på ebay som ser väldigt likt ut, så likt att jag tror det är samma, dock bara slutdämparen för 600 eller om det var 800 dollar (finns två modeller, minns inte vilken som var vilken).
Be
81
Beaf
E46 M3 CP SMGII -05 (såld)
Slutburken ser exakt ut som min Gruppe M burk. Vet ju dock inte hur det låter och hur mycket den väger jämfört med en Gruppe M titan burk.
Le
169
Leffe75
Enligt säljaren så heter systemet/burken Cosmic?
Förstod inte om det var ngt eget namn (samma som hemsidan) men förstod som att grejorna togs från Us.... dock tillverkat i Taiwan el ngt liknande....
Slutburken riktigt billig:
Länk
Men "dyrt" (om man nu får säga så) med rör från cat (14880 kr)
Le
169
Leffe75
Beaf
Har själv haft GruppeM, denna burk är gjort i rostfritt men med Titanium pipor...
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
"Direct fit dvs inga modifikationer enda i sitt slag i sverige"
Ar Eisenmann och andre inte okså "direct fit"?

Sen priset som, Leffe75 okså kommentere, ar det inte vel mycke "introduktionspris.14.880:-"
Esienmann Race koster ca 10500,-

Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
i bild2 är cat + rör utan resonator, om det är 100-cells cat så kostar bara det generell 10tkr, ex hos Milltek
så om man får hela paketet så det faktiskt ett bra pris men iom man inte vet tillverkaren så vet man inte heller hur det låter samt hur mycket buller det kommer att vara i kupén, iaf utan resonator kommer man att bli ganska trött efter ett tags körning

"don't imitate, innovate!"
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
ups sorry så inte at det var et komplet system.. Så er priset vel helt i sin ordning..
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
här är ett annat lättviktssystem Länk

Le
169
Leffe75
Hade missuppfattat säljaren ngt....

Priset 14880 var från grenrör och bakåt, alltså inkl kattarna! Dock vet jag inte vad det är för kat (100 el 200 cell etc)
Cat back system fr katten ca 10 500 och enbart bakre burken 5900, tydligen är inte hemsidan 100% uppdaterad...
Riktigt rätt kurs måste jag säga, dock vet jag inte om kvaliten...
Tydligen skall ljudet påminna om borla.

Ngn som vet om man behöver "mappa om" för att få ut det mesta om man byter kattarna??
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
mappningen får du mest ut om du ändrar insuget, ex CSL insug
man behöver alltså lite mer än bara utblås, för att kunna blåsa ut mer måste man få in luft också ;)
men man vinner ganska mycket att ersätta nuvarande cat till 100-cell dock, sen måste det ju vara kvalité i cat:en, se bara SS tar nästan 20-papp för sina cat:s

Le
169
Leffe75
p-car
Jo precis, 20' för ss och då undrar man vad det är för kvalitet på dessa.....
Iof tas grejorna fr Us = låg dollarkurs = billigt:)

Måste man byte insuget eller får man ngn skillnad om man byter till cold air filter tillsammans med race kattar?
Brukar det inte vara 200 cells kattar för gatkörning och 100 cells för mera "race"?
Visa användare
86
RONNY BOY
M3-02
320-88 turbo
hallå!
lyfter tråden igen för att höra om någon har testat deras slutburk eller hela system? pratade med en kent idag och jag funderar på att köpa deras system från grenrör och bakåt men vill höra om det är någon som vet mer så jag inte blir helt körd. det är ju ett ganska bra pris 14000 så visst blir man sugen.
Visa användare
86
RONNY BOY
M3-02
320-88 turbo
inga tipps på om det är nått att ha! fan då vet ja inte om jag vågar köpa...
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
Var och e också sugen på deras system men har luskat runt och inte hört en enda som provat det så man vet inte. bra pris är det iaf.

hör gärna av dig om du testar det / köper det

mvh robban
Lägg pengarna på ett riktigt system istället, Supersprint Race får min röst alla dagar i veckan!
Visa användare
86
RONNY BOY
M3-02
320-88 turbo
tjena!
nu har jag ett sånt system hemma å jag tänkte få på det i morgon, allt ser mycke bra ut men jag behöver hjälp med hur jag ska göra med lamdasonden för det är inga kattar på systemet som det va sagt å inga fästen för lamdasonderna, inte kan man väll bara plocka bort dom? det lär väll bli felmedelande då?? och säkert en massa andra problem. kollar man på agency-power.com så ser man samma system men jag får ingen uppfattning om hur det är tänkt med lamdan. skulle bli glad för råd och tipps då jag tänkte få dit grejerna i morron.
mvh..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.