AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.472

Min 750 på en Dansk sajt utan min medvetande

Sida 1 av 2
alain
är det någon som känner till den sajt i Danmark?
jag vet inte hur min bil hamnade där utan min medvetande
Länk
kan någon säga mig hur detta kunde gå till?
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det låter som om du åkt "snapserutten"och ådragit dig tillhörande minnesluckor och därefter lagt ut bilen? Det där med trimningen till 800hk låter som idéer i de högre promillehalterna ;)

”Snapsrutten”
Limfjordslandet ligger på samma breddgrad som Skottland, och precis som skottarna har deras ”Whisky Trail” har jylländarna i det mitt- och nordjylländska en snapsrutt i Limfjords­landet. Snapsrutten leder fram till örter och bär som sätter smak på snapsen, den passerar gamla köpstäder med tradition för brännvinsdestillation, till kloster, slott och herrgårdar med recept på kryddsnapsar, som kan spåras flera generationer tillbaka i tiden. Men snapsrutten leder även runt till Limfjordslandets historiska sevärdheter och familjevänliga attraktioner och den ger inte minst receptet på goda naturupplevelser. Prova exempelvis några av Snapsruttens spännande hållplatser eller ladda hem en av Snapsruttens örtutflykter. Snapserutten är beskriven i guiden ”Snapsrutten”
Om det är du som har tagit bilderna?

Är det du som har tagit bilderna så innehar du upphovsrätten. Det innebär att dom ej får publiceras utan ditt samtycke (om du inte lagt upp bilderna på en sajt där du samtycker till att bilderna får spridas vidare).

Är det någon som fotograferat din bil och lägger upp bilderna finns det nog inte så mycket du kan göra.

I vart fall så kan du maila till ansvarig för sajten och be dom ta bort bilderna.

Det är väl roligt!

Nille
alain
Hej Bones
bilderna har jag tagit själv, det har till och med skrivit om texten om bilen på Danska, de skrev att det är M5 fälgar, det stämmer inte och jag skrev mer på Svenska än vad det står på Danska.

Länk
Om det är dina bilder så tillhör upphovsrätten dig.

Dock kan tveksamheter uppstå om du har publicerat/laddat upp bilderna på en sajt där du uttryckligen godkänt att bilderna får spridas vidare. Det råder delade meningar om t.ex material på Facebook. Grundregeln är dock att man inte kan förhandla bort upphovsrätten.

Om du vill ha bort bilderna från den danska sajten så tycker jag du kontaktar ansvarig och förklarar att bilderna är dina, och därmed upphovsrätten samt att du vill att de plockar bort dem.

alain
jag har inte godkänt att bilderna kan spridas ut på en annan sajt och att texten ska ändras att jämföra med originalet. jag fick medelande av någon i Danmark som är medlem på garaget.org där jag har också min BMW.

Länk
Nu har jag inte studerat reglerna för garaget.org eller auropower.se (ser att du har bilderna i din profil här). Svårt att tänka mig att dom har några konstiga avtal dock.

Men du har rätten på din sida. Däremed inte sagt att ansvarig på den danska sajten gör som du vill. Kan vara svårt och tidsödande att driva en sådan sak.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det är ju inte bara bilderna som är tagna utan någon verkar ha skapat upp en användare i hans namn och även gjort inlägg och kommentarer. Den "danska" alain har dock även en golf samt att han är 20 år yngre än originalet.

Känns som en halv identitetsstöld ;)

___
//Ulf
alain
Det jag skulle jag veta är vem som snåde mina biolder och tex för att lägga ut det på en Dansk sajt
Jag har gjort mig medlem på den sajt för att komma närmare men det är inte lätt när man inte förstor så bra Danska.

Länk
alain
programmer: kan du ser vem som är användare? jag vill gärna ta reda på det. tack

Länk
Identitetsstöld tror jag inte är är brottsligt i sverige. Det är vad man försöker göra med den stulna identiteten som räknas.

Men kontakta sajtansvaig! Lite olustigt att någon utegsig för att vara någon annan, postar meddelanden och kommentarer.

alain
programmer:
har du hittat användare, hur görde du?,

Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Alain;
Det står "Alain" under bilderna i länken du angav! "Du" svarar även på en annans fråga där...

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Transocean
Ja, hur blir det nu egentligen med upphovsrätten? Bör Silbersky inkallas?
Ni fattar väl att "Alain" driver med er? Gör ni inte det?
alain
Transocean:
att driva med någon angående detta skulle jag aldrig göra!
Jag vill bara veta vilken skojare är det som skriver ut min bil på en annan sajs! det är för jävlig att såna idioter snår andras bil.
MVH ((Alain))

Länk
Transocean
Ok. Då har någon lånat lite bilder du har lagt ut. Än sen då? Ser massa inlägg här på AP där folk lånar bilder från blocket, mobile etc. Är det kriminellt? Och eftersom du inte skall sälga behöver du väl inte vara orolig heller eller?
alain
Transocean:
Nej jag behöver inte vara oroligt, men det är princip om det som jag inte tycker om, att det finns såna idioter. jag kalla inte detta för låna, det är ren stöld. han använder mitt namn också och det är kriminellt.

Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Troligen någon med en sliten 316 med M-emblem som drömmer sig bort och är lite häftig på nätet, medan han sparar ihop till en ny topplockspackning till sin racer ;)
Att nån bara orkar hålla på med sån skit fattar jag bara inte - har träffat "Original-Alain" vid de flesta av Göteborgsträffarna och kan intyga att han är på riktigt - typ.
Att man vill ha en maskin på 800 häst är väl bara kul;-)

/Magnus
Min nya:
Länk
alain
Hej Magnus:
Tack att du känner min ingen.
800 hk är än så länge en projekt, jag kanske hinner innan dess att byta bilen, man vet aldrig.
snygg cabb . hoppas att se den snart.
MVH ((Alain)) ---(original)

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.