|
|
|
|---|---|
|
Tycker mina gummimattor ser lite tråkigt ut nu när våren närmar sig och det värsta slasket är borta. Frågar man BMW så finns det 2 sorters textilmattor att köpa. Antingen Velour eller City. Dom har dock ingen av dom hemma så man kan inte jämföra kvalitèer innan man beställer. Velour kostar ca 1100kr och City kostar ca 700kr. Har någon av Er sett dessa mattor eller har ni rent av förslag på var man kan köpa liknande mattor billigare? Om man kollar på div. sidor på nätet har alla mattor jag sett kanter i grälla färger (blått, rött etc.), men jag vill ha vanliga svarta. // Jonas | |
|
Vad är Velour? Vad är City? |
|
|
Länk Länk // Jonas . |
|
Forrest |
Jag vet inte vad City är för något. Men mina velour är grymma. Helt klart värt pengarna. Gör att man vill köra barfota ;) //S// |
120d |
Har velour, är inte alls imponerad! Inte i närheten av dom textilmattor jag hade i min Volvo S60. |
|
Beror lite vad man är ute efter. Velour är täta mattor typ "äkta matta". City är en grövre matta. Själv använde jag tidigare city på vintern och velour på sommaren. Numera har jag svart velour på vintern och ljus velour, som matchar inredningen, på sommaren. Att jag bar bytt till velour på vintern beror på att BMW inte hade Citymattor hemma när jag skulle köpa vintermattor. Annars är City en bra vintermatta eftersom gruset försvinner ner i mattan istället för att ligga ovanpå. **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.