|
|
|
|---|---|
|
Vart sitter kamaxelgivaren på en E30 Cab -91...perfekt om någon har tips hur jag byter den. | |
| Finns ingen. | |
|
Ok..har läst massor av inlägg här nu om folk som har samma problem som jag...många har bytt kamaxelgivaren=Ok.... haa haa och då har jag ingen :-(... Bilen startar perfekt när den är kall...men är den varm ...eller stått i solen..så startar den först efter att jag kört startmotorn i 10-20 sec. Får jag sen igång den dör den nästan under de första 30 sec....sen går den perfekt...Tips ? |
|
|
Det är nog vevaxelgivaren dom menar, den sitter vid nedersta remskivan på vevaxeln. sen kan det vara någon tempgivare som inte fungerar som den skall. Länk 628csi |
|
| Det är många som i tidigare trådar tipsar om det oxå...är det termotidgivaren du menar ? | |
|
Har samma problem med min 318E30, men dock tar startförloppet ca 5 sekunder då motorn är varm. Mitt problem beror nog på bränslepumpen, accelererar din bil bra och klarar den av att varva ur växlarna? |
|
| När den väl startar ...efter 10 sec..på startmotorn, så hackar den lite ibörjan...men sen går den alltid perfekt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.