|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har noterat en något ojämn motorgång vid gaspådrag vid t.ex. omkörningar. Vid "normal" lugn körning går bilen som en klocka men när man gasar på känns bilen något orkeslös/ varvar inte jämnt hela registret. Tomgång och allt annat är jämnt och fint som det ska va i V8:n. Någon som har tips om vad detta kan bero på? //Elivil | |
|
Jag har läst någonstans om att kattarna kan orsaka detta, dvs insatsen har lossnat och täpper igen och då går den illa när man ger på lite. |
|
|
Hej,kolla när Bränsle o Luftfiltren blev bytta, du ska veta att det är inte alla som byter filter när dom vet att dom ska byta bort bilen så börja med det,sen kan det vara en annan sak o det är om man oftast kör med lite bensin i tanken så bildas det kondens i tanken eftersom vädret växlar som det gör varmt kallt så det skadar inte o slå i en K-doja ibland,Ha det Perra perrab |
|
|
först kolla att kamaxel och vevaxel givarna är ok |
|
|
Hej på er och tack för svaren! Jag har också läst att kattarna kan orsaka detta, men jag får för mig att det skulle kännas annorlunda om det var felet. Bilen beter sig som sagt bra vid normal körning (2000-3000rpm) men vid tilltryckning på pedalen så går den...ojämnt.. Ungefär som om den stannar till ett par hundradelar kring både 4000 och 5000 rpm. Roddan: Kamaxel & vevaxel givarna, ser jag status på dem vid en diagnos? Har du något hum om vad det borde kosta att byta dem? |
|
|
Kosnad för kam o vevaxelgivarna kommer jag inte ihåg ... men jag vet att om du inte byter kan katalysatorn gå sönder.. |
|
|
Jag hade ungefär samma problem på min e39 525i och det var en kamaxellägesgivare som orsakade detta. BMW i Uppsala läste ut det på diagnostiken och bytet kostade typ 1700kr inkl felsökningen. Min bil gick dåligt speciellt vid belastning från 5000 varv/min upp till varvstoppet samt att den ville dö just när man hade släppt kopplingen. Efter bytet så går den kanon. mvh//daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.